اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران خبر داد:

ایجاد اشتغال صنعتی 2 هزار نفری در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران از ایجاد 2 هزار فرصت اشتغال صنعتی در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

ایجاد اشتغال صنعتی 2 هزار نفری در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سید مرتضی هاشم‌پور شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد در جمع خبرنگاران از افتتاح 10 طرح صنعتی در هفته دولت در استان خبر داد.
وی اعتبار سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را حدود 200 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: افتتاح این طرح‌ها منجر به اشتغال برای 283 نفر شد.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران درباره طرح افتتاح شده در این شهرک صنعتی محمودآباد تصریح کرد: این پروژه در زمینه تولید کاغذ است که با مشارکت بانک کشاورزی و تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده  در سه شیفت مشغول فعالیت است که توانسته فرصت اشتغال خوبی ایجاد کند.
این مسئول همچنین پروژه انجماد سریع سبزی و میوه که با فرایند صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان انطباق دارد، کارخانه تولید چسب و تولید درب‌های ضد سرقت را از جمله مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در این هفته عنوان کرد.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران مجموع اعتبارات صرف شده در طرح‌های صنعتی استان را 207 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دولت و میزان ایجاد فرصت شغلی در این طرح‌ها را حدود 2 هزار شغل اعلام کرد.
هاشم‌پور افتتاح طرح‌های همچون تولید ام‌دی‌اف در ساری، تولید منسوجات نبافته در کلاردشت و فاز اول پروژه کاغذسازی تبریز در بندر امیرآباد را از بزرگ‌ترین طرح‌های مدنظر تا پایان سال این سازمان برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد: تلاش ما بر این است که با توجه به ایجاد اشتغال 100 هزار نفری مدنظر دولت در مازندران که از این تعداد حدود 14 هزار شغل مربوط به صنعت و معدن استان است با تزریق منابع بانکی که به عنوان یک خون در پیکره عرصه تولید و صنعت می‌تواند چرخه اقتصاد را به حرکت در آورد و اشتغال ایجاد کند بتوانیم به این تعهدات جامه عمل بپوشانیم.
هاشم‌پور خاطرنشان کرد: در هفته صنعت و معدن در تیرماه حدود 12 طرح صنعتی با حجم 230 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال 400 نفری در مازندران به بهره‌برداری رسیده بود.
این مقام مسئول فرصت اشتغال با اشتغال ایجاد شده را متفاوت دانست و افزود: در واقع آنچه که از بهره‌‌برداری واحدها می‌بینیم نیاز اشتغال را تشخیص می‌دهیم و در صورت سرعت بخشیدن به فرایند مجوز واحدها آنها را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کنیم.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران در پایان از طراحی و راه‌اندازی سامانه ثبت ایجاد اشتغال در این سازمان خبر داد و اذعان داشت: این سامانه به صورت آنلاین واحدهای صنعتی ایجادکننده اشتغال را با همه مشخصه‌های فردی و کاری از جمله کد بیمه، کد ملی، نوع شغل، نوع کار و محل اجرای پروژه ثبت کرده و محصول این سامانه نرم ایجاد اشتغال صنعتی در استان را نمایان می‌کند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول