اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون گلستان:

با ساماندهی بیکاران اشتغالزایی تسریع می‎یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون گلستان گفت: با ساماندهی بیکاران اشتغالزایی تسریع می‌یابد.

با ساماندهی بیکاران اشتغالزایی تسریع می‎یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال برنامه‎ریزی دستورالعملی برای ساماندهی بیکاران در سطح استان هستیم که اگر بتوانیم این دستورالعمل را به تصویب برسانیم به عقیده بنده در تحقق اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری موثر است. 
وی تصریح کرد: بعد از اعلام  وزیر تعاون مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل بیش از 37 هزار و 500 نفرمتقاضی کار در سایت وزارت تعاون ثبت‎نام کردند که با پالایش‎های که صورت گرفته این تعداد به حدود 29 هزار و 500 نفر تاکنون رسیده است که این آمار به دلیل اینکه این سایت هوشمند نیست نیز باز هم کاهش خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال در استان هستیم قبل از هر چیز باید تعداد بیکاران ساماندهی شود تا بتوانیم با توجه به میزان تحصیلات و تخصص این افراد برای آنها برنامه‎ریزی داشته باشیم.
خواجه‎مظفری با بیان اینکه بیش از 12 تعاونی دانش بنیان در سطح استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تعاونی را در بین مردم رواج دهیم تا شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون این عرصه باشیم.
مدیر کل تعاون استان گلستان همچنین با بیان گزارشی از آخرین وضعیت تعهد اشتغال بخش تعاون گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال بخش تعاون یک هزار و 600 نفر بوده که یک هزار و 730 نفر شغل محقق شده است.
خواجه‌مظفری ابراز داشت: تعهد اشتغال تعاون استان در سال جاری 2 هزار و 600 نفر است که تاکنون برای 770 نفر ایجاد شغل شده است.
این مسئول در ادامه بیشترین میزان اشتغال را در بخش خدمات عنوان کرد.
مدیر‌کل تعاون گلستان گفت: پرداخت تسهیلات بلندمدت برای توسعه و تکمیل طرح‌ها برای ظرفیت‌سازی ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به تعاونیها، ایجاد ارتباط بین تعاونیها در گرایش‌های مختلف برای ایجاد بازار تولید و مصرف، ایجاد تعاونیهای فراگیر ملی و تعاونیهای دانش‌بنیان، ایجاد و توسعه صنعت گردشگری و ایجاد و تقویت تعاونیهای تامین نیاز مشاغل خانگی و برگزاری نمایشگاه عرضه توانمندیها و تولیدات بخش تعاون از مهم‌ترین ظرفیت و توانمندی تعاونیها استان برای تحقق اشتغال است.
خواجه‌مظفری با ارائه گزارشی از میزان ثبت نام از متقاضیان جویای کار دائمی اضافه کرد: تعداد 35 هزار و 749 نفر متقاضیان جویای کار در سامانه کارجویان ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از پالایش اولیه به این میزان به 29 هزار و 400 نفر رسیده است.
وی با بیان مشکلات بخش تعاون استان بیان داشت: عدم وجود فرهنگ کارگروهی در بین مردم، عدم وجود اعتقاد به بخش تعاون در بین مسئولان دستگاه‌های دولتی، بخشینگری در بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی و عدم همکاری با تعاونیها با دید بخش غیرمرتبط، کمبود مشوق‌ها برای ایجاد انگیزه برای فعالیت در قالب تعاونی، عدم اجرای قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی موجود برای بخش تعاون و کمبود قوانین و مقررات به منظور اعمال امور حاکمیتی توسط وزارت تعاون است.
خواجه‌مظفری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ای سال جاری بخش تعاون برای توسعه متذکر شد: فعال‌سازی اتحادیه‌های موجود و واگذاری امور به آنها در راستای اجرای سیاست‌های اتحادیه محوری، پرداخت تسهلات بلندمدت و کوتاه‌مدت، پرداخت یارانه‌های بخش تعاون به تعاونیهای برخوردار، توانمندسازی تعاونیها از طرق اجرای دوره‌های آموزشی رایگان برای مدیران و اعضای تعاونیها و برگزاری گردهمایی، سمینارها، همایش‌ها و جلسات ترویجی در راستای تقویت و بهینه‌سازی فرهنگ تعاون از مهم ترین برنامه‌های سال جاری برای توسعه بخش تعاون است.
مدیرکل تعاون گلستان گفت: پیگیری اجرای تفاهمنامه‌های بین دستگاهی برای حل مشکلات جاری بر تعاونیها، ایجاد کارگروه‌های تخصصی با عضویت مدیران تعاونیها، برگزاری منظم جلسات اتاق فکر بخش تعاون استان با حضور کارشناسان، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های تعاونیها در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های سال جاری برای توسعه بخش تعاون است.
وی با اشاره به نقش تعاون در توسعه استان اذعان داشت: تجمیع سرمایه‌های خرد در کنار یکدیگر و بکارگیری آنها در چرخه اقتصاد استان و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در استان، تجمیع قابلیت‌ها و توانایی و ظرفیت‌های آزاد مختلف در کنار یکدیگر برای توسعه استان و کمک به توسعه عدالت اجتماعی در استان از طریق مشارکت آحاد جامعه در کارهای اقتصادی از مهم‌ترین نقش‌های تعاون برای پیشرفت است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول