اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد:

آموزش 9 هزار نفر برای اشتغال در وزارت نفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امسال 9 هزار نفر برای اشتغال در صنایع مختلف مربوط به وزارت نفت در استان بوشهر آموزش‌های لازم را فرا میگیرند.

آموزش 9 هزار نفر برای اشتغال در وزارت نفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین خمسه پیش از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: همه اکنون تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر درگیر آموزش‌های نفتی هستند به طوری که در نخستین دوره این آموزش‌ها 410 نفر حضور داشتند.
وی افزود: از بیستم شهریور ماه تا پایان اسفند ماه امسال نیز دوره دوم آموزش‌های مرتبط با وزارت نفت آغاز میشود و در این مرحله پنج هزار نفر آموزش میبینند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای آموزش 4 هزار نفر نیروی دیگر برای اشتغال در صنایع مربوط به وزارت نفت نیز در دست اجراست.
خمسه اضافه کرد: از سال 87 تاکنون 30 هزار نفر شاغلین صنعت ساختمان در استان بوشهر آموزش‌های لازم در این بخش را فرا گرفتند.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: در نیمه دوم امسال دو شعبه دیگر آموزش فنی و حرفه‌ای در دشتی و تنگستان که مراکز جوار آموزشگاهی هستند راه‌اندازی میشوند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در ارتباط با مرکز سنجش ارزشیابی مهارت گفت: 80 درصد رشته‌های بخش صنعتی و ساختمان این مرکز رشته‌های موجود در دانشگاه‌های کشور هستند.
خمسه اضافه کرد: در حال حاضر 123 آموزشگاه آزاد در استان بوشهر فعالیت میکنند که مرکز فنی و 106 مرکز خدماتی هستند.
وی بیان کرد: در سال گذشته 16 هزار و 337 نفر در این مراکز آموزش دیدند و در سه ماه ابتدای امسال نیز هشت هزار نفر آموزش دیدند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: 604 نفر در ارتباط با مشاغل خانگی در استان بوشهر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
خمسه افزود: در کمیته امداد 3 هزار نفر نیرو را برای دریافت تسهیلات ابتدا آموزش میدهیم و سپس وام اشتغالزایی به آنان پرداخت میشود.
وی یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را آموزش مهارت برای کودکان 6 تا 10 سال ذکر کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول