اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان:

چاپ به عنوان یک صنعت دیده نمیشود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: نه تنها در استان اصفهان بلکه در تمام کشور به صنعت چاپ به عنوان صنعت نگاه نمی‌شود و وزارت ارشاد اسلامی و وزارت صنایع و معادن پاسخگوی صنعت به این مهمی نیستند.

چاپ به عنوان یک صنعت دیده نمیشود
محمدعلی انصاری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان اصفهان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر صنعت چاپ تنها جنبه نظارتی این صنعت را به عهده داشته و از نظر حق و حقوق صنعتی امکاناتی را که دولت موظف به انجام آن است دیده نشده و حق زیادی از این صنعت در کشور ضایع گردیده است.
وی با اشاره به سیاست‌های دنبال شده در شورای سیاستگذاری افزود: به زودی با سیاستی‌های به وجود آمده در وزارت ارشاد و حمایت صنایع و معادن و حضور نمایندگان مجلس و نماینده چاپخانه‌داران‌ قرار است حقوقی که از صنعت چاپ تضعیف شده جبران شود.
انصاری‌پور با اشاره به اینکه قوانین در تمام کشور باید به صورت یکسان اعمال شود، بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برخی از قوانین صنعت چاپ را با توجه به شرایط استان و سلیقه‌ای و نه آنچه که مطابق با قانون اساسی است اعمال می‌کند.
 
* پس از شش سال شهرک صنعتی چاپ راه‌اندازی نشد
نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با اشاره به وعده‌های داده شده برای راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ در استان اصفهان تصریح کرد: پس از گذشت شش سال با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنوز موفق به تاسیس شهرک صنعتی چاپ در استان اصفهان نشده‌ایم.
وی با اشاره به رشد جمعیت در شهر و کوچک و فرسوده بودن کارگاه‌های چاپ تاکید کرد: امکان گسترش و توسعه چاپخانه‌ها در سطح شهر و انتقال آن به فاصله بیش از 45 کیلومتر در خارج از شهر امکان‌پذیر نیست و باید در جستجو مکانی نزدیک به شهر بود.
انصاری‌پور ادامه داد: دور بودن بیش از حد شهرک صنعتی چاپ از شهر را به دلیل اینکه گاه سفارشات کوچک هم جزو خدماتی است که چاپ‌خانه‌ها به مردم ارائه می‌کنند، امکان پذیر نیست. 
وی اضافه کرد: تمام موارد فوق در صورت جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان و مدیر عمران بهارستان بررسی و صورت جلسه شده است اما تاکنون اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.
 
* قانون معاف از مالیات چاپخانه‌داران هنوز اجرا نشده است
نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان به ماده 139 از قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق این قانون و مجوز وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور واحدهایی که از اداره فرهنگ و ارشاد مجوز کسب دارند، از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده که به صنعت چاپ لحاظ می‌شود، بیان داشت: به موجب این قانون مواد اولیه که همان کاغذ است از پرداخت مالیات معاف می‌شوند اما قانون معاف از مالیات برای چاپخانه‌داران هنوز اعمال نشده است.
انصاری‌پور تصریح کرد: برای کاهش اختلاف بین چاپخانه‌داران با اداره مالیات طی چند سال آینده باید چاپخانه‌ها نیز همانند ناشران از مالیات معاف شوند، زیرا محصولات انتشاراتی‌ها از چاپخانه‌ها تأمین می‌شود.
وی با اشاره به نوسانات قیمت مواد اولیه در بازار تاکید کرد: به دلیل فرار مصرف‌کنندگان از درج آمار و اطلاعات خریدشان در اداره دارایی مواد اولیه خود را از تعاونی‌های چاپخانه‌داران تهیه نکرده و با نوسان قیمت هر روزه در بازار آزاد مواجه هستند که در خروجی قیمت کالاها اثر نامطلوبی دارد.
نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان عدم حمایت در نوسازی صنعت چاپ را عنوان و اضافه کرد: چنانچه بانک‌ها با سود نازل پشتیبانی کنند دیگر چاپخانه‌ها برای فرار از مسائل گمرکی و ارزان‌تر بودن به ماشین‌آلات دست دوم کشورهای خارجی به عنوان بهترین گزینه رو نمی‌آورند.
انصاری‌پور با اشاره به آموزش نیروها در چاپخانه‌ها اضافه کرد: با وجود رشته چاپ در هنرستان‌های استان اصفهان نیروها آموزش لازم برای کار با دستگاه‌های جدید را نداشته، زیرا با دستگاه‌های چاپ قدیمی آموزش دیده‌اند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول