اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

همدان شایستگی مرکزیت غرب کشور در صنعت چاپ را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: همدان شایستگی مرکزیت غرب کشور را در زمینه‌های متعددی از جمله صنعت چاپ دارد.

همدان شایستگی مرکزیت غرب کشور در صنعت چاپ را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در مراسم افتتاح فاز دوم چاپخانه پیام رسانه در همدان، این پروژه را گامی مؤثر در راستای به روز تر شدن دستگاه‌های چاپ دانست و اظهار داشت: همدان شایستگی مرکزیت غرب کشور را در زمینه‌های متعددی از جمله صنعت چاپ دارد.
وی با بیان اینکه همدان در بسیاری از زمینه‌ها خدمات‌رسان به غرب کشور است، تصریح کرد: همدان می‌تواند در بسیاری از جهات خدمات بسیار باکیفیتی را با قیمت پایین‌تر به غرب کشور ارائه دهد که البته این امر در زمینه صنعت چاپ و چاپخانه نیز به خوبی به منصه ظهور رسیده است.
فرماندار همدان با تأکید بر میزان اهمیت صنعت چاپ، بیان کرد: وجود این صنعت در مکان‌های مختلف حتی در ارتقای فرهنگ روزنامه‌خوانی نیز دارای اهمیت است و می‌تواند موجب ارتقای مسائل فرهنگی نیز بشود چرا که گاهی به دلیل فقدان این صنعت در منطقه‌ای، ساکنین از خواندن روزنامه و یا خرید محصولات اینچنینی از سایر مناطق، انصراف می‌دهند.
وی با تأکید بر لزوم ارتقای بیش از پیش بنیه‌های فرهنگی استان همدان در غرب کشور، خاطرنشان کرد: از جمله‌ رویکردهای مهم دولت و یکی از زیرساخت‌های فرهنگی، بحث چاپ و چاپخانه است که همدان در این زمینه نیز به خوبی ورود پیدا کرده است.
قهرمانی‌مطلق یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت این پروژه را، همت بخش خصوصی در امر توسعه آن دانست و گفت: این پروژه با سرمایه و همت بخش خصوصی فعال است و یا افتتاح فاز دوم آن، چهار نفر اشتغال مستقیم را رقم زده است.
وی با اشاره به سخنان مدیر چاپخانه پیام رسانه مبنی بر لزوم تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران در همدان، گفت: این مهم را در معاونت سیاسی فرمانداری مورد پیگیری قرار می‌دهیم و در چارچوب قانون در راستای تحقق آن اقدام خواهیم کرد.
فرماندار همدان بحث کمبود نیروی متخصص و ماهر در زمینه صنعت چاپ و رسانه را موضوع مختص به این حوزه ندانست و بیان کرد: در بسیاری از موارد با این خلأ و کمبود مواجه هستیم که به نظر من هنوز همخوانی صددرصدی بین دانشگاه و بازار کار صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که در راستای برطرف شدن خلأ نیروی کاری ماهر و متخصص در صنعت چاپ و روزنامه‌نگاری، تعامل با دانشگاه علمی ـ کاربردی بیشتر شود.
قهرمانی‌مطلق در ‌ارتباط‌ با معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران نیز تصریح کرد: این بحث را نیز در فرمانداری پیگیری می‌کنیم و دستورالعمل اجرائیش را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم و مطابق قانون سعی در رفع مشکل می‌کنیم.
مدیر چاپخانه پیام رسانه نیز احداث فاز دوم این چاپخانه را در راستای ارتقای زیرساخت‌های حوزه فرهنگ همدان دانست و گفت: این چاپخانه با ارتقای تجهیزات، توانسته ضمن کاهش هزینه‌ها، امر کیفیت‌بخشی نشریات را نیز مورد توجه قرار دهد.
نصرت‌الله طاقتی‌احسن با بیان اینکه قریب به 40 نشریه محلی در چاپخانه پیام رسانه چاپ می‌شود، اظهار داشت: این چاپخانه در غرب کشور فعالیت می‌کند و به خوبی در امر خدمت‌رسانی در باب چاپ نشریات این حوزه ورود پیدا کرده است.
وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها نیز بیان کرد: با توجه به این امر، ما هیچگونه افزایش قیمتی در چاپ نداشته‌ایم اما چون روزنامه بخش خصوصی نیز هستیم، نیازمند یکسری حمایت‌ها است.
مدیر چاپخانه پیام رسانه با بیان اینکه حدود پنج سال است که اتحادیه چاپخانه‌های همدان، دچار مشکل شده است، خطاب به فرماندار ابراز داشت: در همدان حدود 35 چاپخانه فعال داریم و همدان به عنوان مرکز چاپ غرب کشور جایگاهش را پیدا کرده و ما انتظار داریم این اتحادیه در همدان احیا شود.
وی به مشکل کمبود نیروی کار متخصص و ماهر در حوزه روزنامه‌نگاری و چاپخانه‌ای اشاره کرد و افزود: ما مدیر فنی و ناظر چاپ نداریم و هنوز در روزنامه‌ حدود 18 پست کلیدی جای خالی هست چرا که فازغ‌التحصیل ماهر این حوزه نداریم.
طاقتی‌احسن در پایان به قانون معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران اشاره و خاطرنشان کرد: از این قانون در استان همدان خبری نیست.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول