اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرویزی در گفت‌وگو با فارس:

صنعت چاپ اصفهان نیاز به واردات را برطرف کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت: صنعت چاپ استان اصفهان در سال‌های اخیر نیاز به واردات برخی از محصولات را توسط بومی‌سازی و پیشرفت‌ها در این بخش، برطرف کرده است.

صنعت چاپ اصفهان نیاز به واردات را برطرف کرد
رسول پرویزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به روز صنعت چاپ و اقدامات صنعت‌گران این بخش در استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان واحدهای تولیدی قرار دارند که در کنار تولید محصولات خود که به بسته‌بندی و چاپ نیاز دارند، خط تولیدی را نیز به بخش چاپ اختصاص داده‌اند.
وی در ادامه افزود: تسهیلاتی که دولت برای حمایت از صنعت چاپ استان اصفهان در نظر گرفته است بیشتر در بخش اعطای تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی واحدهای چاپ و بسته‌بندی است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه به منظور واردات ماشین‌آلات واحدهای صنعتی با مصوبه دولت تخفیف‌های گمرکی برای واردات تجهیزات روز تولید لحاظ شده است، گفت: تاکنون درخواستی برای نوسازی تأسیسات واحدهای چاپ و بسته‌بندی در استان اصفهان از سوی صنعتگران مطرح نبوده و بیشتر این درخواست‌ها به منظور راه‌اندازی واحدها در این عرصه بوده است.
وی تصریح کرد: ماشین‌آلاتی که در لیست معافیت‌های گمرکی باشند به طور قطع در زمان واردات شامل معافیت از سوی گمرکات می‌شوند و تولیدکنندگان در این زمینه با مشکلی روبه‌رو نیستند.
پرویزی با اشاره به اینکه براساس قانون ارائه تخفیف یا معافیت‌ به ماشین‌آلات صنعت چاپی که در لیست معافیت‌های گمرکی نیستند منع شده است، ا‌ظهار داشت: در سال‌های گذشته در صنعت چاپ استان اصفهان اتفاقات و پیشرفت‌های قابل‌توجهی روی داده، به گونه‌ای که نیاز کشور به واردات در برخی محصولات و اقلام را متوقف کرده است.

*چاپ روی ظروف نایلون و سلفون در اصفهان بومی‌سازی شد
وی در این راستا افزود: در گذشته به منظور چاپ روی ظروف نایلون و سلفون، مجبور به صادرات آنها به کشورهای دیگر از جمله ترکیه بودیم که پس از چاپ دوباره همان محصول به ایران وارد می‌شد، اما با پیشرفت‌هایی که طی سال‌های اخیر در صنعت چاپ استان روی داده، این وابستگی به دیگر کشورها در زمینه صنعت چاپ قطع شده است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان تصریح کرد: این فناوری از حدود هشت سال پیش در استان اصفهان بومی‌سازی شده که سبب صرفه‌جویی‌های ارزی بسیاری نیز برای استان و کشور شده است.
وی با بیان اینکه همچنین در زمینه بسته‌بندی قوطی‌ها نیز در سال‌های پیش نیاز به واردات و استفاده از دانش دیگر کشورها را در این زمینه داشتیم، اظهار داشت: تا پیش از این کشور چین کار برون‌سپاری این محصولات را برای ایران انجام می‌داد اما با فراگیری دانش آن واحدهای تولیدی داخلی و به ویژه در استان اصفهان این عملیات را انجام می‌دهند.

*بزرگ‌ترین چاپخانه خاورمیانه تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد

پرویزی به‌ راه‌اندازی بزرگ‌ترین چاپخانه خاورمیانه در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این چاپخانه که در شهرستان خوانسار احداث می‌شود دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه 30 درصد از تولیدات این کارخانه به منظور صادرات در نظر گرفته شده است، افزود: اغلب کشورهای هدف برای صادرات محصولات این چاپخانه کشورهای عربی و منطقه شناخته شده‌اند.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: سازمان صنایع و معادن به طرح‌های در بخش چاپ که دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری باشند تسهیلات بانکی ارائه می‌دهد و در صورتی که درخواستی در این راستا باشد اما بارگذاری برای تولید اشباع شده، سرمایه‌گذار با مجوز صنایع و معادن اما تنها با سرمایه خود می‌تواند اقدام به راه‌اندازی واحد صنعتی کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول