اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خبر داد:

ساخت 200 خانه بهداشت در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا از ساخت 200 خانه بهداشت در مازندران خبر داد.

ساخت 200 خانه بهداشت در مازندران
اسماعیل محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در شهرستان نکا بیان داشت: فعالیت بهورزان، مصداق عینی کار جهادی در جامعه است که باید به‌طور شایسته از آنان تجلیل شود.
وی اظهار داشت: آنان با تلاش شبانه‌روزی خود در روستاهای دورافتاده در واقع فرشتگان سلامت در روستاها هستند که با دستان پاک خود، سلامت را به جامعه روستایی ما هدیه میکنند.
این مسئول بیان داشت: اعزام بهورزان به روستاها و سنجش سلامت به مناطق محروم نقش مهمی در کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی داشته و اکنون شاهد رشد چشمگیر سلامت در جامعه روستایی هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خاطرنشان کرد: این شهرستان در حال حاضر دارای 73 خانه بهداشت فعال در روستاها و 128 بهورز است.
وی اضافه کرد: شهرستان نکا دارای 59 هزار نفر جمعیت روستایی است که این رقم 54 درصد جمعیت شهرستان نکا را تشکیل میدهد و برای ایجاد سلامت در این روستاها با تمام توان وارد شده‌ایم.
محمودیان با بیان اینکه ساخت 200 خانه بهداشت مازندران در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری چند خانه بهداشت به بهره‌برداری رسیده یا در دست اقدام برای بهره‌برداری است که با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان این روستاها برطرف میشود.
وی همچنین با اشاره به ایجاد پایگاه‌های اورژانس و امداد جاده‌ای در نکا متذکر شد: در سال گذشته با کلنگ‌زنی سه پایگاه اورژانس 115 در شهرستان نکا که یک پایگاه شهری در نارنج‌باغ نکا و دو پایگاه روستایی در زرندین و طوسکلا بوده است.
محمودیان همچنین با اشاره به برنامه‌های راهبردی شبکه بهداشت نکا تصریح کرد: اصلاح شیوه زندگی مردم، اصلاح معضلات بهداشتی حاشیه‌نشینی، مقابله با حوادث غیرمترقبه، افزایش آگاهی بهداشت و درمان در جامعه و اصلاح شیوه جمع‌آوری زباله و دفع آن از جمله برنامه‌های راهبردی ما در شبکه بهداشت و درمان نکا‌ست.
این مسئول در ادامه با اشاره به اعزام اکیپ‌های سلامت در فصول و مناسبت‌های مختلف به مناطق محروم روستایی یادآور شد: جمعیت هلال احمر و بسیج سازندگی در مناسبت‌های مختلف سال به روستاهای محروم و سخت‌گذار اعزام میشوند تا خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی انجام شود.
محمودیان در پایان موفقیت طرح پزشک خانواده در روستاها را مدیون تلاش همه‌جانبه بهورزان دانست و اذعان داشت: این طرح با موفقیت‌های مختلف روبرو بوده است که موفقیت‌های آن مدیون تلاش همه‌جانبه بهورزان و کادر پزشکی در روستاهاست.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول