اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت صومعه‌سرا:

12 خانه بهداشت در مناطق روستایی صومعه‌سرا ساخته میشود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از ساخت 12 خانه بهداشت در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

12 خانه بهداشت در مناطق روستایی صومعه‌سرا ساخته میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مجید محبوبی در جریان افتتاح از ساختمان خانه بهداشت روستای خراط محله بخش تولمات این شهرستان افزود: این ساختمان با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان و برای ارتقای شرایط بهداشتی و درمانی اهالی این روستا احداث شده است.
وی ادامه داد: با احداث خانه بهداشت مذکور دو بهورز به صورت ثابت و یک پزشک عمومی به صورت دورانی در راستای بررسی و حل مشکلات بهداشتی و درمانی روستاییان فعالیت می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از ساخت 12 خانه بهداشت در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: روستاهای تنیان، سیاه درویشان، گازگیشه، کلیدبر، بهمبر و میانده جزو این روستاها هستند.
وی مجوز ساخت این خانه‌های بهداشت را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و بیان داشت: تمام این خانه‌های بهداشت تا پایان امسال در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.
محبوبی، شش خانه بهداشت از مجموع خانه‌های بهداشت صومعه‌سرا را استیجاره‌ای ذکر کرد و گفت: در نیمه نخست امسال این رقم به صفر رسیده و در حال حاضر تمام خانه‌های بهداشت در این شهرستان خریداری یا در مکانی دولتی از نو ساخته شده‌اند.
به گفته وی، صومعه‌سرا دارای 70 خانه بهداشت در مناطق روستایی است. 
رئیس مرکز بهداشت صومعه‌سرا با اشاره به ساخت خانه‌های بهداشت دارای بافت فرسوده اظهار داشت: ساختمان خانه‌های بهداشت با قدمت 30 ساله و اختصاص اعتبار از محل اعتبارات سازمان مسکن و شهرسازی نوسازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه برای هر ساختمان خانه‌های بهداشت بین 36 تا 40 میلیون تومان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای هر خانه بهداشت از همکاری دو بهورز استفاده می‌شود.
محبوبی از افتتاح 12 خانه بهداشت تا پایان سال جاری در صومعه‌سرا خبر داد و ابراز داشت: میزان پیشرفت این خانه‌ها بین 60 تا 70 درصد است.
وی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت را از سال آینده ذکر کرد و بیان داشت: این طرح مهم ملی در حال حاضر برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود که اجرای آن تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان کشور است.
رئیس مرکز بهداشت صومعه‌سرا با بیان اینکه هر مرکز بهداشت صومعه‌سرا دارای چند خانه بهداشت است، اظهار داشت: صومعه‌سرا 13 مرکز بهداشت و درمان در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول