اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر عنوان کرد:

افشای اسناد جنایت‌های انگلیس در دادگاه لاهه

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: اسناد اعمال غیرانسانی و جنایت‌های انگلیس در دوران حمله به بوشهر برای محکومیت و افشای جهانی در اختیار دادگاه لاهه و سایر مجامع حقوقی و بین‌المللی قرار گیرد.

افشای اسناد جنایت‌های انگلیس در دادگاه لاهه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در جمع دست اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در شهر دلوار  اظهار داشت: تاریخ هرگز حماسه این قیام را فراموش نمیکند، چرا که این قیام مقدمه‌ای برای پایان استعمار انگلیس در ایران شد.
وی یادآور شد: شهید رئیسعلی دلواری یک طلیعه آسمانی بود که قیام خود را با محوریت دین آغاز کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: فریاد رئیسعلی و دیگر رزمندگان قیام جنوب، فریاد دین خواهی و اسلام خواهی بود.
وی در ادامه به تشریح راز ماندگاری رئیسعلی دلواری پرداخت و بیان داشت: ایمان به خدا، اخلاص در عمل، دفاع از کیان و وطن، استکبار ستیزی، جهاد در راه خدا و شهادت از عوامل اصلی و راز ماندگاری این سردار تنگستانی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایت‌های تاریخی انگلیس در منطقه جنوب کشور اشاره و عنوان داشت: پیامدهای این جنایت‌ها تا کنون ادامه دارد و لذا باید اسناد اعمال غیرانسانی و جنایت‌های انگلیس در دوران حمله به بوشهر برای محکومیت و افشای جهانی در اختیار دادگاه لاهه و سایر مجامع حقوقی و بین‌المللی قرار گیرد.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده، شکوائیه‌ای از اعتراضات مردم در حمله انگلیس به بوشهر تدوین شده و برای ابلاغ به مدیر کل سازمان ملل و پیگیری بین‌المللی مراحل قانونی خود را در وزارت امور خارجه طی می‌کند.
وی یادآور شد: نبرد امروز انگلیس و همدستان غربیش، تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم است که در میدان نیز با هوشیاری مردم و به ویژه جوانان پیروز از آن ملت ایران است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول