اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

فضای دفاع مقدس برای دانش‌آموزان قابل درک شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در اعزام‌های راهیان نور، فضایی ایجاد کنیم که فضای دفاع مقدس برای دانش‌آموزان قابل درک شود.

فضای دفاع مقدس برای دانش‌آموزان قابل درک شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در همایش بزرگ کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی با محوریت طرح تحول درس آمادگی دفاعی دوم دبیرستان ویژه راهیان نور  در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله ساری اظهار داشت: پیچیدگی‌های جهان امروز نیازمند این است که مدیران و مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها ، تدابیر اساسی در پیش بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: روزی در دفاع مقدس جوانان ما در مقابل جنگ افزارهای جهانی ایستادگی می‌کردند و امروز این جنگ، تبدیل به جنگ فرهنگی شده و از هر طریقی وارد زندگی انسان شده و همه فرزندان ما را مورد هجوم قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: ایثار و گذشتی که در تاریخ این کشور وجود دارد را نمی‌توان به پستو کشاند و در میادین فرهنگی از آن بهره‌مند نشد.
وی خاطرنشان کرد: این اراده در مسئولان کشور وجود دارد که زمینه‌های اجرایی آن را فراهم کنند.
امیری با بیان اینکه آموزش و پرورش در انتهای کار، یعنی مدرسه، ادامه داد: همه کسانی که دستی بر علم و دانش و نگاه مدبرانه دارند بر این عقیده هستند که اگر قرار است تاریخ کشوری را مطالعه کنید باید ببینید در مدارس آن کشور چه خبر است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: 20 سال آینده را در مدارس امروز جست‌وجو کنید.
وی بیان داشت: توجه به مدرسه و دانش‌آموز از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخت.
امیری یادآور شد: استعدادهایی که در شهرستان‌ها وجود دارد مورد توجه ما است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حوزه مدیریت خود اشتباهات دوران گذشته را تکرار نکنیم چراکه برخی از این اشتباه‌ها را وقتی خودمان به مدرسه می‌رفتیم شاهد بودیم.
امیری با بیان اینکه مدرسه میراث‌دار خیل رفتارهایی است که از خانواده‌های مختلف وارد می‌شود، اظهار داشت: در این مکان می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم که نشات گرفته از فرهنگ خانواده‌ها و فضای بیرون از مدرسه است.
وی با اشاره به اینکه اگر مدرسه حمایت شود زمینه‌ساز سعادت‌ها خواهد بود، تصریح کرد: اگر این حمایت انجام نشود ممکن است مدرسه زمینه‌ساز شقاوت‌ها شود.
امیری با بیان اینکه از این فضای بسیار خوب باید بهره‌مندی کامل فرهنگی و تربیتی شود، ادامه داد: در اعزام‌های راهیان نور، فضایی ایجاد کنیم که فضای دفاع مقدس برای دانش‌آموزان قابل درک باشد و مربیانی انتخاب شوند که درک این کار را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شرح وظایف افراد تعیین شود تا خلایی در کار ایجاد نشود، گفت: کار راهیان نور در حقیقت یک واحد درسی است که حتما باید انجام شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول