اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان خبر داد:

اعزام کاروان نیکوکاری به مناطق محروم کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور کاشان از اعزام کاروان نیکوکاری به روستاهای سَده، ویدوجا و اِزوار به عنوان مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

اعزام کاروان نیکوکاری به مناطق محروم کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس فراهتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: اعزام این کاروان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، نهادینه کردن اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و کمک به ساکنان مناطق محروم با مشارکت 19 نفر از خواهران و 50 نفر از برادران دانشجو صورت گرفت.
وی با اشاره به ثبت‌نام دلخواه داوطلبان برای شرکت در این اردو و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌ها به نحو مطلوب و مثمرثمر افزود: این برنامه به مدت سه هفته و در قالب اجرای کلاس‌های آموزشی ورزشی، فرهنگی، هنری توسط خواهران و انجام طرح‌های عمرانی توسط برادران دانشجو انجام شد.
رئیس دانشگاه پیام نور کاشان تصریح کرد: این اردو با برگزاری مراسم افتتاحیه و اجرای برنامه‌های نام برده شده فعالیت خود را از روستای سَده آغاز کرد و با ادامه این فعالیت‌ها در روستاهای ویدوجا و اِزوار به کار خود پایان داد. 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش احکام برای بانوان و دانش‌آموزان، امداد و کمک‌های اولیه، ارائه مشاوره‌های تحصیلی، خانوادگی، کاردستی، خیاطی، آرایشگری، نقاشی، زبان خارجه، کلاس‌های تقویتی دروس برای دانش‌آموزان، سفره‌آرایی، کامپیوتر، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، احکام و ورزش از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط گروه خواهران کاروان نیکوکاری دانشگاه پیام نور کاشان در این سه روستا است.
به گفته وی، عمران و آبادانی و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت در نوسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی، گچکاری، برداشت محصول و توزیع بسته‌های فرهنگی به تمامی دانش‌آموزان مدارس روستا از فعالیت‌های گروه برادران کاروان نیکوکاری دانشگاه پیام نور در این مناطق محروم است. 
فراهتی گفت: اجرای مسابقه‌های نقاشی عفاف و حجاب، طناب‌کشی و مسابقه‌های آموزشی اخلاقی مذهبی، غبارروبی گلزار شهدا و تجدید عهد و میثاق با شهیدان، آستان‌بوسی امامزادگان واقع در این روستاها، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار و اکرام خانواده‌های مستضعف از دیگر برنامه‌های اجرا شده این کاروان است.
وی یادآور شد: کاروان نیکوکاری دانشگاه پیام نور کاشان برنامه‌های خود را در راستای تحقق کلام مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در بسیج سازندگی به عنوان یک فریضه الهی با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگی برای خدمت به روستاها و مناطق محروم اجرا می‌کند.
به گفته وی، ایجاد نشاط برای جوانان در عرصه کار و فعالیت با توجه به فرامین مؤکد مقام عظمای ولایت در خصوص آنها به ویژه دانشجویان که جمعیت هدف برنامه‌های گوناگون و فراوان مخرب و مسموم فرهنگی غرب هستند یکی دیگر از اهداف اجرای برنامه‌های این کاروان نیکوکاری است.
وی با اشاره به آشنایی دانشجویان جوان از نزدیک با کمبودها و سختی‌های زندگی ساکنان مناطق محروم در زمان برگزاری این اردوها تأکید کرد: تلاش جمعیت هلال احمر بر مشارکت جوانان در گسترش فعالیت‌های عام‌المنفعه و امدادی از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های دانشجویی هلال احمر به مناطق محروم است.
کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور کاشان در سال 1382 تأسیس شده و در حال حاضر با 200 نفر عضو زیر نظر جمعیت هلال احمر و با هماهنگی این جمعیت فعالیت‌های بشردوستانه خود را دنبال می‌کند.
این کانون تاکنون با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی،مذهبی و اقدامات بشردوستانه فعالیت مداوم و مستمری را در زمینه نشر و فرهنگ‌سازی کمک به هم نوع و تسکین آلام بشری داشته است. 
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول