اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز خبر داد:

صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف گندم با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تبریز گفت: صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری یکی از مهم‌ترین لوازم جهاد اقتصادی بوده، اما درحوزه گندم و نان بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد صرفه‌جویی 50 درصدی در کشور بوده‌ایم.

صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف گندم با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، محمود چمنی در نشست با مدیران بخش کشاورزی شهرستان تبریز را یکی از مهم‌ترین نیازهای بخش کشاورزی برای تولید و توسعه دانست و اظهار داشت: استفاده بهینه از آب میتواند یکی از مهم‌ترین عوامل و راهکارهای موجود در توسعه بخش کشاورزی بوده و در این مسیر بهره‌مندی از تخصص‌های کارشناسان امر در توسعه مصرف بهینه از آب با گسترش نفوذ فناوریهای جدید در این حوزه به خصوص امکان استفاده از آبیاری های توسعه یافته بر اساس فناوریهای روز دنیا میتواند آینده این بخش مهم اقتصادی را مطمئن‌تر کرده و تصمیم‌گیران را در ارائه روش‌های جدید برای توسعه توانمندتر سازد.
 وی با اشاره به کندی اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی دشت تبریز افزود : انتظار میرود با زمانبندی مشخص این پروژه با همکاری سازمان آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی هر چه زودتر عملیاتی شود. 
 
*سازمان تعاون روستایی دست دلالان را از بازار گندم کوتاه کند
چمنی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی باید با ورود و خرید گندم مازاد کشاورزان، دست دلالان را از بازار گندم کوتاه کند، افزود: سیلوها معمولاً با پس زدن گندم کشاورزان به دلیل وجود آفاتی همچون سن، از خرید گندم خودداری میکنند اما دوباره همین گندم برگشت خورده که به قیمت ارزان توسط دلالان و واسطه‌گران از کشاورزان خریداری میشود و با سوددهی و منفعت بالا و به چند برابر قیمت در بازار میفروشند و در این میان تمام زحمات و رنج‌های کشاورزان نیز به باد میرود.
فرماندار تبریز با بیان اینکه ریشه دلالان و واسطه گران را باید خشکانیده و به آنها اجازه فعالیت بیشتر را ندهیم، افزود: ادامه این روند جز آنکه به قشر کشاورز به عنوان یکی از اصلیترین تولید کنندگان جامعه آسیب و ضرر جدی وارد کند هیچ سود دیگری به همراه نخواهد داشت و بنابراین باید با قاطعیت و جدیت تمام، از همین امروز جلوی این نابسامانی را گرفت.
وی در ادامه بر بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی، پوشش انهار و ایجاد جاده‌های دسترسی به مزارع تاکید کرد و افزود: باید در زمینه استفاده بهینه از آب‌های موجود و پرداخت تسهیلات بلاعوض 20 میلیون ریالی برای هر هکتار اطلاع رسانی کافی به کشاورزان صورت پذیرد.
چمنی با اعلام آمادگی فرمانداری تبریز برای حل مشکلات کشاورزی تبریز از برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان دستگاه‌های ذیربط استقبال کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول