اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا افق 1404 انجام می‌گیرد؛

راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: تا افق 1404 در تمام مناطق روستایی استان باید کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پوشش تمام مناطق روستایی آذربایجان غربی 90 کتابخانه سیار نیاز است.
وی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این تعداد کتابخانه را 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.
به گفته این مسئول راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی از جمله پیشنهادات در سفر دوم و سوم هیئت دولت به آذربایجان غربی بود که تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.
وی افزود: با راه‌اندازی کتابخانه سیار علاوه بر ارتقای سرانه مطالعه یک حرکت جهشی را در توسعه کتابخانه‌ها و ایجاد علاقه‌مندی در بین روستاییان به مطالعه و کتاب فراهم می‌کنیم تا بتوانیم در یک بستر مناسب اقدام به رونق این بخش کنیم.
مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های هوشمند در آذربایجان غربی تصریح کرد: کتابخانه‌های هوشمند با هدف دسترسی آسان به کتاب‌ها امسال در تمام شهرهای این استان راه‌اندازی می‌شوند.
به گفته این مسئول با تجهیز کتابخانه‌ها به این سیستم اعضا می‌‌توانند به تمام بخش‌ها مراجعه و کتاب مورد نظر را به امانت گرفته و تحویل دهند.
وی گفت: در حال حاضر این سیستم به صورت آزمایشی در کتابخانه‌های باهنر ارومیه، کتابخانه‌ شماره یک نقده و شهید بهشتی سلماس راه‌اندازی شده است.
فیروز گفت: همچنین راه‌اندازی منابع گویا برای استفاده افراد کم‌‌ سواد و نابینا، توسعه کتابخانه بخش کودکان و نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی از برنامه‌های اجرایی امسال است.
وی تعداد کتابخانه‌های شهری و روستایی در سطح استان آذربایجان غربی را 58 کتابخانه اعلام کرد و گفت: به ازای 27 هزار نفر یک کتابخانه در سطح استان موجود است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول