اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

کتابخانه امام علی (ع) اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت کتابخانه امام علی (ع) محله آراز‌علی اردبیل به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه امام علی (ع) اردبیل افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز در این مراسم که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه محلی آراز‌علی اردبیل در فضای 480 متر مربع و از سال 86 در حال اجرا بوده که با تلاش شهرداری به بهره‌برداری رسید.
صادق فرهمندامین افزود:‌ تاکنون برای این پروژه 295 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده ‌که با بهره‌برداری از این فضای کتابخانه‌ای در مجموع دو درصد به فضای کتابخانه افزوده شد.
وی ادامه داد: ‌در حال حاضر فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل 25 هزار و 17 متر مربع است که با دو درصد افزایش فضای کتابخانه‌ای آراز‌علی اردبیل این فضا به 25 هزار و 97 متر مربع افزایش یافت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از احداث کتابخانه مرکزی در تمام شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها با توجه به تزریق اعتبارات مورد نیاز به سرعت در حال انجام است و امسال نیز اعتباری برای این پروژه‌‌ها در نظر گرفته شده است.
وی سرانه فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل را نسبت به جمعیت برای 24 هزار نفر یک کتابخانه اعلام کرد و افزود: این سرانه در حالی اعلام می‌شود که استاندارد جهانی فضای کتابخانه‌ای برای 12 هزار نفر یک کتابخانه است.
فرهمندامین خاطرنشان کرد: برای تجهیز نرم‌افزاری کتابخانه احداث شده آراز‌علی سعی کردیم کتب مورد نیاز و تجهیزات درخواست شده را تامین کنیم تا اهالی این منطقه محروم بتوانند از فضای فرهنگی و کتابخانه‌ای استفاده کنند.
وی در ادامه از تجهیز کتابخانه‌های ادارات و مدارس خبر داد و تصریح کرد: با همکاری بیش از 17 اداره و دستگاه اجرایی سعی کردیم بیش از هزاران جلد کتاب در اختیار آنها قرار داده تا کتابخانه‌های آنها تجهیز و راه‌اندازی شود.
این مسئول اظهار داشت: ‌علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، کتابخانه مدارس و کانون‌های مساجد نیز در سال‌های اخیر تجهیز و در اختیار علاقمندان قرار گرفته که بیش از یک هزار جلد کتاب در اختیار این مراکز قرار گرفته است.
این مسئول در پایان اضافه کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خلخال با 500 میلیون تومان اعتبار اولیه آغاز می‌شود که انتظار داریم با تزریق اعتبار مناسب چهار پروژه نیمه‌تمام ما به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول