اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

11 سپتامبر؛ فریبی که جهان را تغییر داد-8

یک هفتم مردم آمریکا و انگلیس، واشنگتن را عامل اصلی توطئه 11 سپتامبر میدانند

خبرگزاری فارس: نتایج نظرسنجیهای انجام‌‌شده نشان میدهد یک هفتم مردم آمریکا و انگلیس بر این باورند که دولت آمریکا در توطئه حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی دخالت داشته است.

یک هفتم مردم آمریکا و انگلیس، واشنگتن را عامل اصلی توطئه 11 سپتامبر میدانند
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی میل"، نتایج‌ نظرسنجیهای انجام‌شده از مصاحبه با هزار شهروند آمریکایی و هزار شهروند انگلیسی نشان می دهد، 14 درصد مردم انگلیس و 15 درصد از مردم آمریکا، دولت واشنگتن را در طراحی توطئه حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی که به کشته شدن حدود 3 هزار نفر منجر شد، دخیل میدانند.

از مخاطبان این نظرسنجی پرسیده شد: باور کلی این است که حملات تروریستی 11 سپتامبر توسط القاعده انجام شده‌اند. با این وجود، برخی بر این باورند که توطئه گسترده‌تری وجود دارد که شامل دخالت دولت آمریکا در این حملات می شود. آیا شخص شما به وجود یک توطئه گسترده‌تر در این رابطه باور دارید یا خیر؟".

دو سوم از مخاطبان این نظرسنجی و به عبارتی 68 درصد به توطئه دولت واشنگتن در این حملات تروریستی معتقد نیستند، اما اینکه تعدادی از مردم آمریکا و انگلیس، دولت آمریکا را پشت توطئه 11 سپتامبر میدانند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این نظرسنجی تلفنی در آمریکا و انگلیس ماه گذشته میلادی و توسط شرکت پژوهشی "جی اف‌ کی" برای تهیه یک مستند برای شبکه تلویزیونی "بی بی سی" با عنوان "پرونده‌های توطئه - 10 سال بعد"، انجام شد؛ مستندی که به بررسی این علت می پردازد که چرا بسیاری از مردم بر این باورند که حقیقت تیره‌تری در پشت پرده حملات تروریستی 11 سپتامبر وجود دارد.

این در حالیست که عده‌ای از ناظران سیاسی در جهان به ویژه آمریکا بر این باورند که حملات مشکوک 11 سپتامبر بهانه‌ای بود برای نومحافظه‌کاران آمریکایی تا بتوانند نقشه شوم خود برای سیطره آمریکا بر تمام جهان را با ماشین عظیم جنگی پیاده کنند.

حوادث 11 سپتامبر توجه بسیاری از محققین و روزنامه نگاران مستقل را در آمریکا و جهان به خود جلب کرد. هر کدام از این محققین با توجه به تخصص خود به بررسی علل و نحوه وقوع این حادثه پرداخته اند. در این میان همچنین سوال‌های بسیاری نیز مطرح شده است که شاید پاسخ دادن به آنها بتواند از برخی ابهامات این رویداد در جهان بکاهد.

برخی از این سؤال ها عبارتند از:

1-آیا هواپیماهایی که به برجها اصابت کردند، ربوده شده بودند؟
2-آیا مسافرانی که نامشان در فهرست کشته شدگان بود، در این هواپیماها بودند؟
3-آیا آن‌ها توسط خلبان هدایت می شدند یا از طریق کنترل از راه دور؟
4-اگر خلبان داشتند، خلبانان آن‌ها چه کسانی بودند؟
5-آیا هواپیمایی هم در پنسیلوانیا سقوط کرد؟ اگر بله، به چه دلیل؟ چه اتفاقی برای باقیمانده هواپیما و مسافران آن افتاد؟
6-آیا هواپیمایی به داخل پنتاگون سقوط کرد؟ چه اتفاقی برای باقیمانده هواپیما و مسافران آن افتاد؟
7-چرا بعضی یا خیلی، از هواپیماربایان عربی که نامشان ذکر شد، بعدها مشخص شد که زنده هستند و در خارج از آمریکا زندگی می کنند؟ چرا ممکن نیست که هواپیماربایان هویت آن‌ها را دزدیده باشند؟

البته علاوه بر فرضیات بسیاری که درباره توطئه واشنگتن و دولت آمریکا در حادثه 11 سپتامبر مطرح است، فرضیه‌هایی درباره نقش اسرائیل و سازمان جاسوسی آن در این رویداد عنوان شده است.

در این میان، "کریستوفر بولین " محقق و روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان " آزمایشگاه سوپر ترمیت اسرائیل " شواهدی ارائه کرده که از دخالت سازمان یافته رژیم صهیونیستی در حادثه 11 سپتامبر حکایت می کند.

بولین با بیان اینکه در کتابی که تألیف کرده است به نام "حل 11 سپتامبر: فریبی که جهان را تغییر داد " به این موضوع پرداخته که گروهی کوچک از تندروهای صهیونیستی بلند پایه حملات 11 سپتامبر را انجام دادند، می نویسد: در مرکز این گروه "شیمون پرز "، تروریست ارشد اسرائیلی که اکنون رئیس اسرائیل است، قرار دارد. همچنین رهبران دیگر اسرائیلی مانند ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل در این گروه هستند. این گروه همچنین شامل ایهود باراک، وزیر جنگ، و اعضای دیگر تشکیلات اطلاعات نظامی اسرائیل می شود.

در ضمن، افسران سابق موساد، به ویژه افرادی چون آرنون میلکان، که با شیمون پرز در ساختن زرادخانه سلاح های هسته ای اسرائیل دست داشته اند، در این گروه عضویت دارند.

به اعتقاد وی جنایت 11 سپتامبر کماکان در مرکز صحنه سیاسی قرار دارد: به همین دلیل است که باراک اوبامای تحت کنترل صهیونیست ها رئیس جمهور آمریکا و شیمون پرز 86 ساله رئیس جمهور هستند.

این روزنامه نگار آمریکا همچنین با اشاره به پنهان ماندن بسیاری از حقایق درباره یازده سپتامبر که آن را نیز عمدی میداند، تأکید میکند: به منظور حفاظت از جنایتکاران حقیقی دروغ باید پوشانده شود.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول