اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها محقق شد؛

کاهش مشکلات مصرف بخش سوخت در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: این قانون کشور و استان را از مشکلات بخش مصرف سوخت به ویژه در حوزه گاز طبیعی نجات داد.

کاهش مشکلات مصرف بخش سوخت در کردستان
محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور باوجود برودت دمای هوا در فصل زمستان و بهار، شاهد جریان گاز و عدم قطعی آن در تمام کشور بودیم.
وی افزود: در استان کردستان نیز مشکلی در ارتباط با قطعی گاز پیش نیامد و گاز واحدهای صنعتی نیز محدود نشد و تراز تولید و مصرف داخلی به خوبی مدیریت شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه با اشاره به افزایش سطح ارائه خدمات به مشترکان گاز طبیعی بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، گفت: بعد از اجرای این طرح شاهد سیل متقاضیان برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی و تفکیک کنتورهای گاز بودیم.
وی به مشکلات عدیده‌ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشترکان گاز در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: باوجود تمام مشکلات، نواحی گازرسانی در استان کردستان به خوبی پاسخگوی سیل تقاضاهای مشترکان بودند و خدمات خوبی را ارائه کردند.
مهدوی به تبعات دیگری نیز اشاره کرد و کوتاه کردن زمان قرائت کنتورها از دوره 45 روزه به 36 روز را یکی از این تبعات دانست و اظهار داشت: اجرای این برنامه نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی بیشتری دارد و کار را دو چندان میکند.
وی به یکسری تخلفات نیز به عنوان دیگر تبعات در حوزه گاز اشاره کرد و گفت: پس از اجرای این طرح شاهد دستکاری وسایل اندازه‌گیری گاز طبیعی در سطح استان بودیم و اکیپ‌هایی برای سرکشی و شناسایی متخلفان در استان تشکیل و فعال است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان میزان تخلفات را در این حوزه در برخی از مناطق کردستان را نسبتا قابل توجه اعلام و به  میزان بالای مطالبات شرکت گاز از مشترکان نیز اشاره کرد و گفت: بیشتر مطالبات این شرکت مربوط به بخش صنعتی و صنایع بزرگ، مراکز دولتی و نظامی و انتظامی است.
وی از تمام مراکزی که بدهی گاز طبیعی دارند خواست با واریز این مبلغ به حساب خزانه، دولت را در راستای برنامه ریزی برای اجرای سیاست‌های مدون خود کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به طراحی کنتورهای هوشمند اندازه‌گیری گاز طبیعی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نصب این کنتورها به صورت پایلوت آغاز شده و در صورت تعمیم در سطح کشور میتواند بسیاری از مشکلات بخش اندازه‌گیری میزان گاز طبیعی را برطرف کند و شرایط را برای کنترل و مدیریت آنلاین مهیا سازد.
مهدوی کنترل از راه دور توسط این کنتورها و کاهش مراجعات ماموران برای قرائت کنتور و کاهش در هزینه‌ها و دقت در اندازه‌گیری و کاهش شدید زمینه‌های تخلفات احتمالی را جزو مزایای این دستگاه‌ها اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها همچنان قیمت گاز طبیعی مقرون به صرفه‌تر از سایر سوخت‌های مایع است، گفت: تقاضاهای زیادی از واحدهای صنعتی و کشاورزی برای گازدار شدن به شرکت گاز استان ارسال شده که به تمام این تقاضاها جواب مثبت داده شد.
به گفته وی، در حال حاضر 691 واحد صنعتی در استان کردستان زیرپوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارد که از این تعداد 37 واحد امسال گازدار شده و 115 واحد نیز سال گذشته به شبکه گاز پیوسته است.  
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه اکنون ساکنان 416 روستا و 22 شهر در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: در حال حاضر 6/99درصد از جمعیت شهری و 45 درصد از جمعیت روستایی این استان زیرپوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول