اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا خبر داد:

تدوین برنامه‌های راهبردی برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: این شهرداری در حال تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار است.

تدوین برنامه‌های راهبردی برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر کسب درآمد پایدار به بزرگ‌ترین دغدغه مجموعه شهرداری شهرضا تبدیل شده است.
وی ادامه داد: شهر شهرضا با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر و با بودجه‌ای معادل 120 میلیارد ریال در حوزه مدیریت شهری در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
شهردار شهرضا با اشاره به سرانه یک میلیون ریالی هر شهروند از بودجه شهرداری تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود، شهرهایی که بودجه شهروندی آنها زیر 185 هزار تومان باشد زیر خط فقر قلمداد می‌شوند.
شهردار شهرضا با اشاره به بدهی 30 میلیارد ریالی این شهرداری اضافه کرد: بر این اساس در حال تدوین برنامه پنج ساله در زمینه خروج شهرداری از روزمرگی و تلاش در راستای ایجاد عدالت اجتماعی در سطح شهرستان هستیم.
وی در ادامه از ایجاد کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در این شهرداری خبر داد و افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه می‌توان به ایجاد کارگروه ایمنی با محوریت تأمین امنیت جانی و مالی در حوزه‌های عمرانی و همچنین کارگروه حمل و نقل با هدف رفع نواقص و معایب حوزه حمل و نقل برون و درون شهری در آینده نزدیک اشاره کرد.
خان احمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح‌های شهرداری شهرضا اشاره کرد و ادامه داد: احداث پروژه ترمینال مسافربری شرق شهرضا از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری شهرضا در طول یک دهه اخیر بوده که تاکنون به اتمام نرسیده است و در حال حاضر و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح این طرح عظیم و موثر در حوزه خدمات حمل و نقل باشیم.
وی بافت‌های فرسوده شهری را یکی از معضلات حوزه شهری این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در گذشته سازمانی با عنوان سازمان بازسازی و بهسازی بافت قدیمی در شهرضا فعال بود که به مرور زمان منحل شد و در حال حاضر در صدد احیای مجدد این نهاد با هدف رسیدگی به وضعیت بافت‌های فرسوده شهری هستیم.
شهردار شهرضا از احداث خیابان‌های جدید با هدف رفع مشکلات ترافیکی و گسترش فضای شهری خبر داد و افزود: خیابان برج عسگر حد فاصل باغ ملی تا 45 متری خیابان اردیبهشت، خیابان حد فاصل تکیه محله آقا تا چهل متری و ادامه خیابان حکیم اسدالله از مهم‌ترین این طرح‌هاست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی شهرداری شهرضا در آینده گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف هر شهرداری تبیین حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف و تشریح وظایف متقابل مردم و شهرداری‌ها نسبت به یکدیگر است و در این راستا شهرداری شهرضا با تشکیل کارگروه فرهنگی در این زمینه برنامه‌هایی از جمله برگزاری سمینارهایی با محوریت حقوق شهروندی در طول سال را در برنامه دارد.
خان احمدی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، شهرداری شهرضا در نظر دارد نقش حامی را برای مجموعه‌های فرهنگی ورزشی ایفا کرده و از متولی بودن تا حد ممکن دوری کند.
وی از تدوین طرح جامع شهرضا تا یک سال آینده خبر داد و افزود: آخرین طرح جامع شهرضا به سال 1364 برمی‌گردد و تا امروز این نقشه محور فعالیت‌های شهرداری شهرضا بوده است که لزوم تدوین این طرح جدید را بیش از گذشته ایجاد می‌کند.
شهردار شهرضا به عدم رعایت عدالت شهری در طول ادوار گذشته در شهرضا اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر شهرداری شهرضا با آن روبه‌روست عدم رشد یکپارچه نقاط مختلف شهری است به گونه‌ای که خدمات شهرداری در دوران گذشته به طور یکسان در تمامی نقاط شهری اجرایی نشده و در برخی مناطق نارسایی‌هایی را به طور وضوح شاهد هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته این مشکلات رفع شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول