اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

894 هزار تومان درآمد سرانه شهرداری از هر شهروند تبریزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی در آمد سرانه شهرداری تبریز برای هر شهروند تبریزی را 894 هزار و 200 تومان اعلام کرد.

894 هزار تومان درآمد سرانه شهرداری از هر شهروند تبریزی
مرتضی موحدنیا  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بودجه امسال شهرداری‌های استان 1379 میلیارد تومان بوده که سهم شهر تبریز از این میزان یک هزار و 200 میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت: محل تامین این بودجه از منابع هفت‌گانه مندرج در قانون شهرداری‌هاست اما در اقدامی ابتکاری مدتی است شهرداری تبریز با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی اقدام به ایجاد درآمد برای ادامه پروژه‌های شهری کرده است.
موحدنیا افزود: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی از محل جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مبلغ 13 میلیون دلار در قالب 274 تفاهمنامه برای شهرداری‌های استان تامین شد که این امر مورد علاقه شهرداری ارومیه و همدان قرار گرفته و به زودی در این زمینه جلسه مشترکی برگزار می‌شود.

* خورشید یا باد روشنایی پارک‌ها را تامین می‌کند
مدیر کل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان‌شرقی در آمد سرانه شهرداری تبریز از هر شهروند تبریزی را 894 هزار و 200 تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت هزینه‌ها در شهرداری که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیگیری می‌شود، گفت: تلاش بر این است تا روشنایی پارک‌ها با استفاده از انرژی بادی یا خورشیدی تامین شود.

* کنترل ماشین‌آلات سنگین شهرداری توسط سامانه ماهواره‌ای
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری همچنین از کنترل ماشین آلات سنگین شهرداری توسط سامانه ماهواره‌ای برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری خبر داد.
موحدنیا گفت: در راستای بالا بردن میزان رضایتمندی مردم از عملکرد اداری شهرداری‌ها طرح شهرداری الکترونیک همزمان با دولت الکترونیک در حال پیگیری است و شهر مرند به عنوان پایلوت اجرای این طرح توانسته رضایت مراجعان را تامین کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح در شهر بناب نیز اجرا می‌شود و اقداماتی در تبریز نیز صورت گرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول