اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هیئت امنای شهرک صنعتی بزرگ شیراز:

شهرداری از ما هزینه‌های اضافی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هیئت امنای شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با وجودی که هزینه‌های جمع‌آوری و انتقال زباله‌های این شهرک را خودمان پرداخت میکنیم اما شهرداری برای دفن زباله‌ها در سایت برمشور شیراز از ما تقاضای پول کرده است.

شهرداری از ما هزینه‌های اضافی می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، علیرضا عرب غنی در جلسه مشترک هیئت امنای این شهرک با معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل جاده ورودی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز توسط اداره کل راه و ترابری فارس اظهار داشت: هم‌اکنون از 3 کیلومتر جاده دسترس فقط 600 متر آن باقی مانده که به علت عدم وصول مطالبات پیمانکار طرح، روند کار به کندی پیش میرود که این موضوع سبب بروز تصادفات و تلفات فراوان در این مسیر شده و مشکلات بسیاری را در زمینه عبور و مرور برای واحدهای صنعتی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه بر اساس توافقنامه بین شرکت شهرکهای صنعتی، استانداری، راه و ترابری و آب و فاضلاب شیراز، مقرر شده بود 35 درصد از هزینه این طرح توسط شرکت شهرکها 20 درصد توسط استانداری، 10 درصد توسط آب و فاضلاب شیراز و 35 درصد نیز توسط راه و ترابری تامین شود، گفت: سهم شرکت شهرکهای صنعتی فارس و آب و فاضلاب شیراز پرداخت شده اما هنوز سهم استانداری و راه و ترابری تخصیص نیافته که این موضوع سبب ایجاد مطالبات برای پیمانکار و کندی کار شده است.
عرب غنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی و در راستای اجرای قانون، امور عمومی و خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به هیئت امنا که متشکل از صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی هستند واگذار شده است، تصریح کرد: گرچه شرکت شهرکهای صنعتی فارس حمایت‌های لازم را انجام میدهد اما براساس قانون اصل 44 بخشی از هزینه‌های عمومی شهرک صنعتی را باید از طریق گرفتن حق شارژ از واحدهای صنعتی تامین کنیم که بخشی از این هزینه‌ها صرف اموری میشود که در حیطه فعالیت دستگاه‌هایی مانند شهرداری است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال سال گذشته و از هزینه هیئت امنا 150 میلیون تومان به اتوبوسرانی شیراز پرداخت کرده‌ایم و با وجودی که هزینه‌های جمع‌آوری و انتقال زباله‌های شهرک را نیز خودمان پرداخت میکنیم اما شهرداری برای دفن زباله‌ها در سایت برمشور شیراز نیز از ما تقاضای پول کرده است.
این مسئول ادامه داد: این در حالیست که نیمی از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اخذ شده از صنعتگران که مبلغ بسیار قابل توجهی نیز میشود به شهرداری اختصاص مییابد اما شهرداری در قبال دریافت این درآمد، نه تنها خدماتی به ما ارائه نمیدهد، بلکه بابت برخی خدمات نیز از ما تقاضای وجه میکند.
عرب غنی در ادامه با بیان اینکه ساختمان آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شیراز حدود شش سال است که توسط شرکت شهرکهای صنعتی ساخته شده است، گفت: شهرداری باید نسبت به استقرار ماشین آتش‌نشانی و تجهیزات در این ایستگاه اقدام کند اما تاکنون و در عین حال پیگیریهای فراوان فعالیتی انجام نشده و این در شرایطی است که برای واحدهای صنعتی که دچار حادثه شده‌اند تا رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی چیزی جز خاکستر از آن واحد باقی نمانده است.
وی پیشنهاد کرد که  شهرداری در شهرک صنعتی استقرار یابد تا از محل درآمدها و عوارض خدمات ارائه دهد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول