اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

احساس کار و تحرک نیاز جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: احساس کار و تحرک از نیازهای مهم جامعه است.

احساس کار و تحرک نیاز جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه این شهر حفظ دستاوردهای این ماه مبارک رمضان را مورد تاکید کرد و اظهار داشت: همواره باید دستاوردهای عظیم را نگه داریم و خود را به تمام ارزش‌ها مزین کنیم.
وی نماز جمعه را کنکره هفتگی عنوان کرد و افزود: دستاوردهای نماز جمعه بسیار بزرگ است و باید حفظ شود.
خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور و دیگر نقاط عالم منصوب به مهدویت داریم، ادامه داد: بیش از 200 فرقه در دنیا مطرح است.
وی با بیان اینکه چند فرقه بزرگی در طول تاریخ تشکیل و بعد به انحراف کشیده شد، گفت: یکی از فرقه‌هایی که امروز وجود دارد فرقه شیخیه با بیش از 200 سال قدمت است.
پوررضا منابع اسلام را کتاب، سنت، اجماع و عقل دانست و اظهار داشت: انحراف‌ها ریشه‌ای و بسیار خطرناک بوده و فرقه شیخیه مورد تکفیر علمای بزرگ شیعه قرار گرفته است.
وی جاده ایمان را لغزنده دانست و بیان کرد: باید در مسیر الهی و تقوا قرار گرفت و حلال و حرام را رعایت کرد.
امام جمعه موقت رشت و افزود: آینه دل را باید صاف کنیم و ذکر خداوند به انسان آرامش می‌بخشد و مذهبی‌ها و چادری‌ها با نشاط‌تر از دیگران هستند.
وی با بیان اینکه باید از جذب حداکثری استفاده کنیم، اذعان داشت: باید با کسانی که پای‌بند به آیین‌های انسانی نیستند و میکروب‌های جامعه مقابله کرد.
پوررضا ضعیف کردن غیرت مردان جامعه را از اهداف دشمن دانست و ابراز داشت: دشمنان عفت جامعه را هدف قرار داده‌اند و بحث خانواده‌ها شدیدا مورد هجوم فرهنگی دشمن قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برخی از مسافران حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد و هیئت امنا نیز رعایت حال مردم را بکنند و بلندگوها را در داخل مساجد قرار ندهند.
خطیب موقت رشت اتحاد و همدلی بین مردم را خواسته مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: اتحاد بین مردم و مسئولان از دیگر خواسته‌های مقام معظم رهبری است.
وی احساس کار و تحرک را نیاز جامعه خواند و با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری خاطرنشان کرد: سیرت و صورت نظام مشخص است و ملت ما در مسیر آرمان‌های امام راحل و شهدا حرکت می‌کنند و کاندیداها باید با رعایت این اصول مسائل خود را بیان کرده و ارزش‌ها را رعایت کنند.
پوررضا درباره فتنه سال 88 افزود: منحرفان در فتنه سال 88 از ملت ایران سیلی خوردند.
وی منافقان را به عنوان یکی از فرقه‌های مطرح دنیا نامید و اذعان داشت: منافقان 12 هزار نفر را ترور کردند و حدود 17 هزار شهید ترور داریم.
امام جمعه موقت رشت به خدمات استاندار گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان دارای عقب‌ماندگی‌ و مزیت‌های ز یادی است و یک درصد جمعیت دنیا در ایران قرار دارد و سه درصد منابع جهان در کشور است.
وی کشاورزی گیلان را یک مزیت نامید و تصریح کرد: اگر کشاورزی گیلان درست برنامه‌ریزی شود می‌تواند غذای 50 میلیون نفر را تامین کند.
پوررضا، ایران را جزو سه کشور دارای طبیعت در جهان دانست و تصریح کرد: از این مزیت‌ها می‌توان در بحث اشتغال و تولید استفاده کرد و گیلان می‌تواند در بحث جهاد اقتصادی جلودار باشد.
وی کمک به مردم سومالی را نیز مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: باید به قحطی‌زدگان سومالی کمک شود و مردم نباید گرسنگان را فراموش کنند.
خطیب موقت رشت درباره تحولات منطقه و خیزش اسلامی افزود: امروز از مصر تا عراق تمام مسلمانان مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و این امر را باید پاس بداریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول