اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود صنایع تبدیلی در مشگین‌شهر؛

هزاران تن میوه در آستانه فاسد شدن است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: ‌به دلیل نبود صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای مناسب هزاران تن میوه تولیدی باغداران مشگین‌شهری در آستانه فاسد شدن و از بین رفتن است.

هزاران تن میوه در آستانه فاسد شدن است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول رسول‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید از طرح‌های توسعه باغداری در مشگین‌شهر اظهار داشت: هنوز در این شهرستان به اندازه کافی سردخانه و صنایع تبدیلی محصولات سردرختی راه‌اندازی نشده به طوری که ما در تابستان با تولید انبوه محصولات سردرختی مواجه هستیم که برخی از دلالان نیز با قیمت پایین‌تر محصولات را خریداری و در بازار فروش با چندین برابر افزایش قیمت به فروش می‌رسانند.
وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر بیش از ده‌ها هزار تن سیب، هلو و شلیل در این شهرستان روی دست باغداران مانده است و به دلیل ماندگاری کم این محصولات سردرختی این میوه‌ها در حال فاسد شدن هستند.
رسول‌زاده بیشترین نگرانی را ناشی از متضرر شدن باغداران منطقه و راغب نبودن آنها برای عمل‌آوری و تولید در سال‌های آینده اعلام کرد و افزود: علت به فروش نرفتن محصولات و انبار شدن آنها در این شهرستان، تگرگ‌زدگی و بازارپسند نبودن محصولات اعلام شده در حالی که دلالان در این بین محصول را با قیمتی پایین‌تر از نرخ معمول خریداری و آن را با افزایش قیمت در بازار شهرهای دیگر به فروش می‌رسانند.
وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر قیمت هر کیلو از میوه‌های یاد شده در مشگین‌شهر کمتر از 2 هزار ریال خرید و فروش می‌شود.
رسول‌زاده نبود کارخانه‌های صنایع تبدیلی را در منطقه از دلایل اصلی متضرر شدن باغداران اعلام کرد و ادامه داد: ‌باغداران منطقه باید نهایت سعی و تلاش خود را بکنند تا محصولات خود را به صورت عمده برای فرآوری به سایر کارخانه‌ها در استان‌های همجوار ارسال کنند تا از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.
مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر اضافه کرد: این شرایط در حالی در مشگین‌شهر شکل گرفته است که هنوز برداشت سیب قرمز و انگور پاییزی در این شهرستان که از محصولات اصلی منطقه است، آغاز نشده و به نظر می‌رسد با برداشت این محصولات بر دامنه مشکلات باغداران افزوده شود.
رسول‌زاده از مسئولان استان خواست در جذب سرمایه‌گذار، احداث واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی،‌ احداث سردخانه‌ها و انبارهای مناسب همت کنند.
وی در پایان گفت: ‌این شهرستان دارای 15 هزار هکتار باغ میوه است که سالانه 200 هزار تن انواع محصولات سردرختی در آن تولید و روانه بازار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول