اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی میدان میوه چالوس پس از 18 سال پیگیری

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران کلنگ میدان میوه و تره‌بار شهرستان چالوس بر زمین زده شد.‌

کلنگ‌زنی میدان میوه چالوس پس از 18 سال پیگیری
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، معاون عمرانی استاندار مازندران ‌در این مراسم گفت: در ایام هفته دولت سال جاری 408 پروژه با اعتباری بیش از 290 میلیارد تومان در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.
سید عیسی هاشمی اظهار داشت: در همین ایام نیز 25 پروژه در سطح استان کلنگ‌زنی میشود.
وی ادامه داد: 30 پروژه هفته دولت نیز با موضوع پروژه‌های تولیدی است که بیش از 30 میلیارد تومان هزینه شده و برای یکهزار و 670 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: استان مازندران به لحاظ داشتن طبیعت زیبا و بکر ‌و جذب توریست به‌عنوان یک استان خدمتگذار در کشور معروف است.
وی گفت: اقداماتی که در سطح ملی، استانی و شهرستانی در سطح استان مازندران انجام می‌گیرد مورد استفاده هر ایرانی است.
هاشمی تاکید کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مازندران ضروری است و یکی از موارد مهم در این زمینه راه‌های مواصلاتی است که موجب افزایش تعداد توریست به استان مازندران می‌شود.
وی افزود: برطرف کردن معضل ترافیک، بهبود وضعیت بازار و ایجاد فضاهای تفریحی و تجاری اولویت‌هایی است که باید در مازندران جدی گرفته شود.
هاشمی گفت: شهرستان چالوس به‌عنوان شهری که سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران است باید ظرفیت پذیرش در بخش‌های مختلف را نیز داشته باشد.
وی تصریح کرد: با افتتاح آزادراه حوزه تاثیرپذیری آن در تمامی بخش‌ها نمایان میشود و باید برنامه‌ریزی اصولی در تمام زمینه‌ها انجام شود.
معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد: قطعا داشتن فضای خوب برای میدان میوه و تره بار در چالوس یکی از نیازهای اساسی و اصلی بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
وی گفت: کمتر از یک ماه شهرداری چالوس موظف است نسبت به ارایه مدارک برای تغییر کاربری زمین میدان میوه و تره‌بار اقدام تا در کمیسیون ماده 55 مصوب و شاهد اجرای پروژه باشیم.
هاشمی در پایان گفت: این پروژه باید کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد.
فرماندار چالوس نیز در این مراسم گفت: در هفته دولت 16 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری حدود 13 میلیارد تومان در شهرستان چالوس کلنگ‌زنی و افتتاح میشود.
سیید قدیر رضایی گفت: کلنگ‌زنی میدان میوه و تره‌بار یکی از پروژه‌های مهم و اساسی شهرستان چالوس محسوب می‌شود که با هزینه حدود 10 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته یعنی از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت سال جاری پروژه غیر‌فعال در سطح شهرستان نداریم.
رضایی گفت: چالوس به سوی توسعه و پیشرفت گام بر می‌دارد و اتحاد و همدلی مسئولان و همراهی مردم مهم‌ترین ویژگی موفقیت در برنامه‌ها است.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان چالوس نیز در این مراسم گفت: استارت این پروژه از سال 72 زده شد اما امروز به همت فرماندار چالوس شاهد کلنگ‌زنی آن هستیم.
داراب میردار ادامه داد: با شکل‌گیری و احداث این میدان شاهد حذف واسطه‌ها و دلالان بومی و غیربومی و قرار گرفتن کشاورزان و باغداران در راس امور خرید و فروش مرکبات خواهیم بود که این موضوع یک افتخار برای شهرستان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون در میدان میوه و تره‌بار شهرستان روزانه 200 تن میوه در سطح شهر و شهرهای همجوار جابه‌جا می‌شود که با راه‌اندازی این میدان این ظرفیت چند برابر خواهد شد و پرسنل آن نیز از 200 نفر کنونی به حدود حداقل 500 نفر می‌رسد.
انتهای پیام/‌ش‌20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول