اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خبر داد:

ممنوعیت صدور اسناد مالکیت در حریم نیروگاه اتمی بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: هرگونه صدور اسناد مالکیت در حوزه حریم نیروگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است، هر چند در حال رایزنی با نیروگاه اتمی بوشهر در این زمینه هستیم.

ممنوعیت صدور اسناد مالکیت در حریم نیروگاه اتمی بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید‌محمود بهرسی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق ماده 136 قانون برنامه پنجم توسعه کشور هرگونه صدور سند در حریم نیروگاه اتمی ممنوع اعلام شده است و با استعلام از نیروگاه اتمی بوشهر خواستار تعیین محدوده حریم آن هستیم.
وی افزود: در همه نقاط استان بوشهر به جز جزیره خارک که زمین‌های آن در تملک شرکت نفت است امکان صدور سند برای واحدهای مسکونی، تجاری و کشاورزی مهیا است.
بهرسی در ارتباط با انتقادات مطرح شده مبنی بر استفاده نکردن از افراد مجرب و آموزش دیده در ادارات پست و پیشخوان‌های دولت الکترونیک گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی در عقد یک تفاهمنامه با اداره پست، بخشی از وظایف محوله این سازمان برون سپاری شد که در متن این تفاهمنامه صراحتا بر استفاده از نیروهای آموزش دیده توسط اداره پست برای توجیه ارباب رجوع تاکید شده است که ضمن داشتن بازرسی‌های مستمر در صورت ایجاد نارضایتی برای مردم پیگیری می‌کنیم.
وی از نصب سامانه پرداخت حقوق دولتی از طریق سامانه‌های استقرار یافته در دفاتر رسمی و واحد های ثبتی موجود در استان به عنوان یکی از موفقیت‌های این سازمان یاد و عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری وزارت دارایی و بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی در یک پروسه پیچیده موفق به انجام این مهم به عنوان نخستین سازمان پیشرو در سطح کشور شده است.
وی از سنددار شدن 85 درصد از اراضی ملی و دولتی استان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: با آغاز روند اجرایی پروژه بزرگ مسکن مهر در استان تمام نیازهای ثبتی این پروژه در اولویت برنامه‌های این سازمان در استان قرار گرفت که در نهایت موفق به انجام تمام امور ثبتی آن تا وضعیت موجود شدیم.
بهرسی با اعلام اینکه سند تک برگ، پیش نیاز سند الکترونیک است عنوان کرد: در  شهریور ماه امسال بیش از 90 درصد اسناد رسمی ثبت شده از وضعیت دفترچه‌ای به حالت تک برگ تغییر وضعیت داده شد و پیش‌‌بینی می‌شود در یک دوره مشخص که متعاقبا رسانه‌ای خواهد شد این اسناد تک برگ به اسناد الکترونیک تبدیل شود.
وی اضافه کرد: معاملات الکترونیکی تا پایان امسال در استان اجرایی می‌شود و وجود سند تک برگ الزامی است.
رئیس سازمان ثبت و اسناد استان بوشهر عنوان کرد: از سال 89 که تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ در استان آغاز شد با اقبال کم مردم استان به‌دلایل گوناگون مواجه بودیم که با اجباری شدن استفاده از اسناد تک برگ به جای اسناد دفترچه‌ای تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود، این طرح با استقبال بیشتری همراه باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول