اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

250 مسکن روستایی اردبیل سند مالکیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با صدور 73 هزار جلد سند مالکیت روستایی طی برنامه‌های توسعه سوم و چهارم کشور 250 روستای اردبیل سند دار شدند.

250 مسکن روستایی اردبیل سند مالکیت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های هادی روستایی در اردبیل اظهار داشت: این امر در راستای هویت‌بخشی، انگیزش به کار و تلاش، ماندگاری روستاییان در روستاها و تلاش در خط مقدم تولید و سازندگی، تاثیر بسزایی داشته است.
این مسئول همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در امر صدور اسناد مالکیت روستایی ستود و گفت: اداره ثبت اسناد و املاک گرمی در این زمینه با 147درصد عمل به تعهدات، بهترین عملکرد را در این راستا در استان اردبیل داشته است.
حاج‌علیزاده ادامه داد: یکی از خدمات مهم این بنیاد مطالعه و اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست که این اقدام ضمن حفظ بافت سنتی و اصیل روستاها، زمینه رفاه و آسایش اهالی را فراهم آورده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: تقریباً در تمام روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت استان، طرح هادی اجرا شده و به شرط تامین اعتبار لازم، طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار استان هم در طی برنامه پنجم توسعه اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مقاوم‌سازی اماکن روستایی است که نتایج این برنامه نیز در تغییر چهره و آبادانی روستاها بر کسی پوشیده نیست.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 80 درصد اماکن روستایی استان اردبیل کم دوام یا بی دوام است.
حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح مقاوم‌سازی اماکن روستایی کشور تا کنون، ساخت 50 هزار واحد مسکونی روستایی در استان در برنامه این نهاد قرار گرفته است.
وی بیان کرد: قرارداد پرداخت تسهیلات 95درصد این واحدها با بانکهای عامل استان منعقد شده و 3 هزار و 830  میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی در سطح استان پرداخت شده که از این رقم 170 میلیارد ریال مربوط به شهرستان گرمی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول