اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقش آیت‌الله طباطبایی در محور مقاومت از زبان نماینده حزب‌الله لبنان

نماینده حزب‌الله لبنان گفت: کارهایی که آیت‌الله طباطبایی، نماینده امام خمینی (ره) و رهبری در کشور لبنان و خارج از آن انجام داد و اثراتی که در محور مقاومت داشت، بسیار زیاد بوده است.

نقش آیت‌الله طباطبایی در محور مقاومت از زبان نماینده حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، شیخ نزار سعید، نماینده حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان اظهار کرد: صحبت از امثال آیت‌الله طباطبایی، نماینده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور لبنان صعب و سخت است؛ شخصیتی که چندین نسل پشت سر هم بعد و قبل از انقلاب حضور و جهاد داشت و در نهضت اسلامی ایران و دنیا اثر زیادی داشت و ما عاجز معرفی ایشان هستیم.

وی بیان کرد: کارهایی که آیت‌الله طباطبایی در لبنان و خارج از آن انجام داد و اثراتی که در محور مقاومت داشت، بسیار زیاد بوده است.

نماینده حزب‌الله لبنان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی که حالت اسلامی را پس از جنگ جهانی دوم در لبنان به وجود آورد و اسلام ناب محمدی را به این کشور به همراه آورد و آن را تقویت کرد، آیت‌الله طباطبایی بود.

شیخ سعید اضافه کرد: آیت‌الله طباطبایی بزرگ‌ترین شخصیت در این دوران بود و انفاس انقلابی امام خمینی (ره) و روح جهادی امام را به بسیاری از جوانان لبنان منتقل کرد و از مؤسسان نهضت اسلامی در منطقه بوده است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله طباطبایی نخستین نماینده امام خمینی (ره) نه تنها برای لبنان بلکه ملت‌های مستضعف منطقه بود و اسم، ذکر و روح امام راحل را به مردم منطقه می‌رساند.

نماینده حزب‌الله لبنان گفت: تقویت جنبه معنوی و روحی و انتقال فکر اسلام ناب محمدی به منطقه بسیار بالاتر از هر چیزی است که آیت‌الله طباطبایی آن را انجام داد و بنیان‌گذار آن بود.

شیخ سعید عنوان کرد: آیت‌الله طباطبایی پس از انقلاب نیز از چهره‌هایی است که تمام بنیادهای خدماتی در راه محور مقاومت به دست ایشان ایجاد و تقویت شد.

وی گفت: آیت‌الله طباطبایی در راه امداد به نیروهای مقاومت، سازندگی، درمان و ... خدمات شایانی ارائه کرد و با تلاش و حمایت‌های وی، بیمارستان‌های بزرگ و مهمی در لبنان برای شیعیان ایجاد شد.

نماینده حزب‌الله لبنان با بیان اینکه بسیاری از روستاهایی که آب، برق و خیابانی در دهه هشتاد میلادی نداشتند، امروز رنگ و بوی دیگری گرفتند، افزود: ۶۰ روستا بی‌آب بوده است که از صفر تا صد آن به دست آیت‌الله طباطبایی آبرسانی شد.

شیخ سعید با بیان اینکه آیت‌الله طباطبایی از شخصیت‌های محبوب مردمی منطقه محسوب می‌شود، اضافه کرد: با تلاش وی، آب به خانه‌های مردم رسید و مساجد و حسینیه‌های زیادی به راه افتاد و به مردم خدمات زیادی ارائه شد.

وی بیان کرد: مؤسسه مراکز فرهنگی امام خمینی (ره) در لبنان زیر نظر آیت‌الله طباطبایی فعالیت‌های شگرفی انجام می‌دهد و در حال حاضر ۲۶ مرکز در زمینه انتقال راه و سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب در کل منطقه لبنان فعال هستند که تعداد آنها به ۳۰ مرکز می‌رسد و فعالیت‌های آنها خارج از مرزهای لبنان ‌هم رسیده است و گسترش می‌یابد.

نماینده حزب‌الله لبنان تصریح کرد: مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) ویژه ایرانیان مقیم لبنان تقریباً منحصربه‌فرد از همه لحاظ است  و یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی لبنان محسوب می‌شود و اقدامات بسیار ارزنده‌ای در تعمیق روابط میان ایرانیان و لبنانی‌ها انجام داده و اثرات و برکات آن در منطقه بسیار درخشان است.

شیخ سعید خاطرنشان کرد: هر چه صحبت کنیم ادای حق آیت‌الله طباطبایی نمی‌شود و باید به سخنان رهبر معظم انقلاب و سیدحسن نصرالله در مناسبت‌های مختلف در تعریف از وی رجوع کرد که مقام والای او را به‌خوبی معرفی می‌کنند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول