اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر امور خارجه: ادعای نفت برابر غذا در دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم جایی ندارد

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه ما هرگز در حوزه دیپلماسی کشور را به شرق و غرب گره نخواهیم زد، گفت: اینکه برخی مسأله نفت برابر غذا را مطرح می‌کنند، در دیپلماسی عزتمندانه دولت آیت‌الله رئیسی جایی ندارد.

وزیر امور خارجه: ادعای نفت برابر غذا در دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان ضمن تقدیر از برگزاری این همایش اظهار کرد: اجلاسیه امروز مهم و بین‌المللی است.

وی گفت: رویکرد اصلی وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی در دولت آیت‌الله رئیسی تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها است؛ اما این بدین معنا نخواهد بود که لغو تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی ندارد؛ تحریم‌ها ظالمانه و یک‌جانبه است و مرکزیت آن به آمریکا برمی‌گردد.

امیرعبداللهیان گفت: رویکرد ما برای لغو تحریم‌ها در مسیر دیپلماسی جدی است و مذاکره یکی از ابزارهای کار ما در دیپلماسی محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی همواره تأکید دارند که هیچ‌گاه از خطوط قرمز عبور نکنیم و هر جا منافعی برای ملت ایران هست، حضور داشته باشیم و از مسیر دیپلماسی عزتمندانه حقوق مسلم ایران را محقق کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: رویکرد ما برای لغو تحریم‌ها در مسیر دیپلماسی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و مذاکره ابزار کار ما در حوزه دیپلماسی است و آن را نیز پیگیری می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: یکی از تأکیدات مهم رئیس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب اسلامی به دستگاه دیپلماسی این است که هیچ‌گاه از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منافع ملت ایران عبور نکنند و مسائل کشور با دیپلماسی عزتمندانه پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما هرگز در حوزه دیپلماسی کشور را به شرق و غرب گره نخواهیم زد، گفت: اینکه برخی مسأله نفت برابر غذا را مطرح می‌کنند، در دیپلماسی عزتمندانه دولت آیت‌الله رئیسی جایی ندارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حوزه لغو تحریم‌ها و مبارزه با توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای تداوم محاصره کشورمان تلاش‌های جدی در دولت و وزارت امور خارجه انجام می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم یکی از رویکردهای جدی که آن را پیگیری می‌کنیم، لغو و بی‌اثر کردن تحریم‌ها است و تلاش‌ها برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در این بخش باقوت ادامه دارد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه توانستیم سال گذشته ۳۹۰ میلیون پوند طلب جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها از دولت انگلستان که به بیش از چهل و چند سال قبل برمی‌گشت، با وجود تحریم‌ها از مسیر رسمی بانکی دریافت کنیم، گفت: در همان بخش نیز شرط شده بود تا از دارایی‌های خود هرچه را که موردنیاز کشور است، خریداری کنیم.

وی عنوان کرد: در هفته آینده ۶ میلیارد یورو دارایی‌های ما نزد بانک کره جنوبی که به سوئیس منتقل و به یوآن تبدیل شده، وارد ۲ بانک در حساب‌های مورد درخواست بانک مرکزی ما در منطقه می‌شود و این مبلغ با استفاده از سوئیفت در فضای رسمی مبادلات بانکی بین‌المللی و در چارچوبی که توافق و شرط کردیم بر مبنای نیازهایی که خودمان داریم، تأمین می‌شود؛ اما در آن چهارچوب کالاهای دومنظوره شامل حال ما نخواهد بود و کالاهای غیر تحریمی شامل آن خواهد شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی باقوت و تعامل با همه جهان پیش می‌رود، گفت: سیاست همسایگی و ارتباط با همسایگان به‌خوبی پیش می‌رود و ما در سیاست خارجی تعامل با همه بخش‌های جهان را به‌طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: یکی از نکات کلیدی در حوزه دیپلماسی در دولت آیت‌الله رئیسی ارتباط دیپلماسی و میدان است و ما هرگز این ۲ را جدای از یکدیگر نمی‌دانیم.

وی تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم نه‌تنها مقاومت را هرگز فراموش نخواهد کرد؛ بلکه به همه رهبران منطقه توصیه می‌کند که یکی از محورهای اصلی در حوزه سیاست، ثبات و امنیت منطقه، مسأله میدان است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز ترجمان گفتمان انقلاب اسلامی روی زمین دیده می‌شود، گفت: با تمرکز دولت رئیسی و توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌موازات قدرت علم و فناوری قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز در آینده محقق خواهد شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول