اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برکت «غدیر» در کرمانشاه

امروز به برکت عید غدیر در گوشه و کنار کرمانشاه یا ایستگاه صلواتی برپا بود و یا برنامه‌ای برای نیازمندان در حال انجام است.

برکت «غدیر» در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، غدیر روزی است که پیامبر خاتم نبی رحمت (ص) حضرت علی(ع) را از سوی خداوند به عنوان وصی و جانشین خود به مردم معرفی کرد. در حدیثی از پیامبر خدا (ص) آمده است که فرموده‌اند: روز عیدغدیر خم، برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند تبارک و تعالی دستور داد برادرم علی را به عنوان پرچمدار و فرمانده امتم منصوب کنم تا بعد از من، مردم توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد.

هر لحظه غدیر نور و سرور و پر از خیر و برکت است، امروز در گوشه و کنار شهر کرمانشاه یا ایستگاه صلواتی برپا بود و یا برنامه‌ای برای نیازمندان در حال انجام است.

*برپایی جشن بزرگ مردمی

مهمانی ۳ کیلومتری غدیر، عید امامت و ولایت صبح تا ظهر امروز با حضور اقشار مردم در مسیر بلوار طاق‌بستان کرمانشاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوذر کرمی، رییس بنیاد غدیر در کرمانشاه با اشاره به برپایی ۶۰ موکب پخت غذا و ۱۵۰ موکب پذیرایی در این جشن بزرگ مردمی، اظهار کرد: هر کدام از موکب‌ها یک نوع خدمت(پذیرایی، سلامت،  نقاشی، مسابقه، خوشنویسی و...) به مردم ارائه می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار پرس غذای گرم و اهدای جوایز نقدی به قید قرعه از برنامه‌ای این جشن در کرمانشاه بود.

*۴۰ هزار نفر از خوان پربرکت امام مهربانی‌ها متنعم شدند

خادمیاران رضوی هم با مشارکت خیرین همچون سنوات گذشته سفره اطعام غدیر را به نیابت از حضرت رضا (ع) پهن کردند.

سید محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه گفت: به حمدالله امسال ۴۰ هزار پرس غذا در ۱۸ آشپزخانه در سراسر استان طبخ و توسط شبکه محله‌ای و منطقه‌ای خادمیاری بدست خانواده‌های نیازمند رسید.

*اهدای ۳۲۰ سری جهزیه و کالای اساسی بین نوعروسان و خانواده‌های نیازمند

همچنین به مناسبت عید غدیر خم بیش از ۳۲۰ سری جهزیه و کالای اساسی بین نوعروسان و خانواده‌های زیر پوشش کمیه امداد مام خمینی(ره) استان توزیع شد.

پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در این خصوص، گفت: امروز ۳۲۰ سری جهزیه به نوعروسان زیر پوشش در این روز با برکت اهدا شد.

وی ادامه داد: این جهیزیه‌های شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است که طی ۲ ماه فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر اهدای جهیزیه، امروز یک‌هزار قلم کالای اساسی(یخچال، کولر آبی، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشویی و ...) را به خانواده‌های نیازمند اهدا کرد.

برگزاری بازسازی واقعه غدیر؛ علاوه بر برنامه مذکور از جمله برنامه‌های شاخص بود که در شهرستان‌های مختلف استان  با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولین برگزار شد. 

 

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول