اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان سفر می‌کند

رئیس بانک توسعه آسیایی امروز در چارچوب یک سفر 2 روزه وارد«دوشنبه» پایتخت تاجیکستان می‌شود.

رئیس بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ماساتسوگو آسکاوا»، رئیس بانک توسعه آسیایی امروز طی سفر دو روزه وارد تاجیکستان می‌شود.

بنابر سخنان «شانی کمپبل» نماینده دائم بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان، آسکاوا در چارچوب بازدید دو روزه خود از «دوشنبه» برای مشاوره در مورد نیازهای توسعه تاجیکستان و برنامه کمک بانک توسعه آسیایی در این کشور با «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد تاجیک دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در جریان این سفر قرار است بیست و پنجمین سالگرد مشارکت بانک توسعه آسیایی با تاجیکستان و همچنین بیستمین سالگرد نمایندگی دائم این نهاد مالی بین‌المللی در این کشور تجلیل شود.

علاوه بر این آسکاوا در چارچوب سفر دو روزه خود همچنین از امکان اجرای پروژه‌های این بانک بازدید خواهد کرد.

بانک توسعه آسیایی سال گذشته 221 میلیون دلار، امسال حدود 80 میلیون دلار به تاجیکستان کمک بلاعوض ارائه کرده و قصد دارد سال آینده 240 میلیون دلار دیگر (کمک مالی) به این کشور اختصاص دهد.

قرار است بانک توسعه آسیایی تا پایان سال جاری دو پروژه جدید را از جمله «توسعه برق» و «بهبود دسترسی و کیفیت آموزش متوسطه عمومی در زمینه علوم طبیعی، فناوری، مهندسی و ریاضیات» برای تصویب تهیه کند.

استراتژی مشارکت بانک توسعه آسیایی و تاجیکستان برای سال‌های 2021-2025 میلادی دارای 3 اولویت راهبردی از جمله حمایت از اصلاحات ساختاری برای بهبود تخصیص و بسیج منابع، افزایش بهره‌وری نیروی کار از طریق توسعه سرمایه انسانی، ارتقای استانداردهای بالاتر زندگی از طریق سرمایه‌گذاری در اقتصاد مبتنی بر زمین، است.

بانک توسعه آسیایی اصلی‌ترین کمک کننده مالی تاجیکستان است که از سال 2018 به این سو به صورت بلاعوض از اقتصاد این کشور حمایت می‌کند.

از سال 1998 این موسسه مالی بین المللی بیش از 180 پروژه را برای تاجیکستان به ارزش 2.5 میلیارد دلار تصویب کرده که بیش از 1.9 میلیارد دلار از آن کمک بلاعوض است.

حدود 34 درصد از این کمک‌ها به بخش حمل و نقل، 24 درصد به بخش انرژی، 12 درصد به بخش مدیریت عمومی و 11 درصد به بخش کشاورزی و مابقی مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، مالی، زیرساخت‌های شهری مرتبط است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول