اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 50 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

بانک توسعه آسیایی کمک مالی 50 میلیون دلاری به دولت تاجیکستان برای کاهش اثرات نامطلوب اقتصادی و اجتماعی ناشی از عملیات ویژه نظامی روسیه در خاک اوکراین را تصویب کرد.

کمک 50 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی برای کاهش اثرات نامطلوب اقتصادی و اجتماعی ناشی از درگیری در اوکراین به تاجیکستان کمک مالی می کند.

بانک توسعه آسیایی سندی را در مورد  ارائه کمک مالی 50 میلیون دلاری به دولت تاجیکستان برای کاهش اثرات نامطلوب اقتصادی و اجتماعی عملیات ویژه نظامی روسیه در خاک اوکراین تصویب کرد.

طرح «BRACE» بانک توسعه آسیایی به برنامه اقدام ضد بحرانی دولت برای گسترش کمک های اجتماعی به اقشار فقیر و آسیب پذیر، حمایت از  تولید مواد غذایی داخلی، مشاغل کوچک و اشتغال مهاجران بازگشته مساعدت خواهد کرد.

«یوگنی ژوکف»، مدیر کل بانک توسعه آسیایی در آسیای مرکزی و غربی گفت: «تاجیکستان به عنوان یک کشور دارای اقتصاد نسبتا کوچک، باز و واردکننده نفت، به شدت از اثرات جنگ آسیب دیده است. حمایت بانک توسعه آسیایی برای کاهش منفی تاثیر افزایش قیمت مواد غذایی، نفت و کاهش وجوه ارسالی که رشد اقتصادی را کند و بیکاری و فقر را دامن می زنند، کمک می کند.

با حمایت بانک توسعه آسیایی، به 250 هزار خانوار فقیر و آسیب پذیر 600 سامانی (59 دلار) کمک نقدی ارائه می شود.

بنابر سخنان «علی ممتاز»، متخصص ارشد بانک توسعه آسیایی در بخش مالی، اقدامات امنیت غذایی مورد حمایت برنامه بانک مذکور به کشاورزان کوچک برای افزایش تولیدات کشاورزی کمک می کند. دولت تاجیکستان با این مبلغ همچنین مواد غذایی را خریداری و ذخیره خواهد کرد تا از عرضه کافی محصولات کشاورزی و غذایی امطینان حاصل کند.

همچنین به منظور حمایت از تجارت و اشتغال، مهاجران کاری که میهن خود بازمی‌گردند تحت آموزش های حرفه ای قرار خواهند گرفت.

به گفته «محمد بابایارف»، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیایی، این برنامه از طریق دو بانک دولتی به شرکت‌های کوچک و متوسطی که در زمینه کشاورزی، خدمات و تجارت مشغول هستند، وام‌های امتیازی ارائه می کند. این امر از کسب و کارهای بحران زده، از جمله آنهایی که متعلق به زنان است، حمایت می کند تا به بهبود و همچنین حفظ اشتغال کمک کند.

بانک توسعه آسیایی همچنین به تاجیکستان به مبلغ 400 هزار دلار برای حمایت از اجرای برنامه و تقویت سیستم نظارت و ارزیابی کمک فنی ارائه می کند.

از سال 1998 میلادی، زمانی که تاجیکستان به عضویت بانک توسعه آسیایی درامد، این بانک با ارائه بیش از 2.5 میلیارد دلاری از جمله بیش از 1.8 میلیارد دلار کمک بلاعوض، به بزرگترین شریک توسعه چندجانبه تاجیکستان تبدیل شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول