اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، امری ضروری است

امام جمعه دهاقان گفت: باید برای آموزش و پرورش و تربیت نسل‌های خود سرمایه‌گذاری کنیم زیرا دشمن بیش از آنچه که ما بخواهیم سرمایه‌گذاری و فرهنگ خود را تبلیغ کرده‌ است.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، امری ضروری  است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی امام جمعه شهر دهاقان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهاقان با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی و هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در قضایای اخیر و خصوصاً در سطح آموزش و پرورش شاهد مسائلی بودیم که باید ریشه‌یابی شود.

وی افزود: اگر دولت و مردم پولی را که خرج می‌کنند صرف آموزش و پرورش و توسعه فرهنگ کتابخوانی شود و اهل خواندن کتاب باشیم دیگر نباید پولی برای ساخت زندان، کمپ‌های ترک اعتیاد بدهیم و نیروهای نظامی و امنیتی را تقویت کنیم.

رضوانی با بیان اینکه اتفاقاتی که برای نسل جوان ما و خصوصاً دهه هشتادی‌ها افتاد، ناشی از  علت‌هایی است که با دید کارشناسی بیان شود، عنوان کرد: باید برای آموزش و پرورش و تربیت نسل‌های خود سرمایه‌گذاری کنیم زیرا دشمنان بیش از آنچه که ما بخواهیم سرمایه‌گذاری و فرهنگ خود را تبلیغ کرده‌اند. 

امام جمعه دهاقان اظهار داشت: امروزه ما ضربه کوتاهی‌ها و تقصیرهایی را می‌خوریم که همه دولت‌ها در آن به اشکال مختلف سهم دارند و دود کوتاهی آن‌ها به چشم‌ مردم می‌رود. 

ضرورت تقویت  نیروهای تربیتی در مدارس 

وی با اشاره به اتفاقاتی که در آموزش و پروش رخ داده است، گفت:  یکی از مسائلی که طی سال‌های اخیر در آموزش و پرورش اتفاق افتاد  حذف امور تربیتی بود، امور ترییتی نیروهایی بودند که همراه آموزش در مدارس کار می‌کردند و سربازانی بودند که برای اعتقادات، اخلاق، سیاست و انقلاب زحمت می‌کشیدند اما جایگزین آن معاونت پرورشی است حضور چندان مؤثری ندارد هرچند زحمت‌های زیادی در این عرصه کشیده می‌شود ولی نیروی بیشتری باید در این حوزه داشته باشیم  تا با برنامه‌ریزی و حساب‌شده اقدام کنند. 

رضوانی در خصوص تأثیر فراوان معلم بر دانش‌آموزان گفت: ظاهر، اخلاق، رفتار و تمامی حرکات معلم بر روی دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد و در این راستا تربیت معلم برای این است که معلم برای حضور در کلاس و آموزش بچه‌ها  ساخته شود یعنی معلمی فقط به داشتن سواد نیست. 

امام جمعه دهاقان با تأکید بر این‌که معلم بودن امری به غیر از دانش داشتن است، ادامه داد:  تربیت معلمی که دستاورد انقلاب و زحمت‌های شهیدان رجایی و باهنر بود حذف شد و برای تأمین معلم از طریق دانش‌آموختگانی که برای معلمی ساخته نشده بودند اقدام شد، شخصی که وارد شغل معلمی می‌شود باید جوهره تربیت کردن داشته و امانت‌دار باشد زیرا انسان‌ها را به او می‌سپارند.

نیروسازی برای آموزش و پرورش  اهمیت ویژه‌ای دارد

وی با اشاره به تشکیل دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان از سمتی جوابگو نیست و از سمتی نیز مثل تربیت معلم نیست، تربیت کردن معلم خرج دارد و باید برای آن سرمایه‌گذاری کنیم تا در آینده شاهد نتیجه آن باشیم.

رضوانی افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش حمایت و پشتیبانی مادی معلمان  است که باعث دلگرمی معلم می‌شود اما بخش مهم‌تر آن نیروسازی برای آموزش و پرورش است. 

پلتفرم‌های خارجی عاملی برای شکار جوانان

امام جمعه دهاقان با اشاره به عوارض تعطیلی آموزش ابتدایی در زمان کرونا گفت:  ۱۱ کشور در زمان شیوع بیماری کرونا  آموزش ابتدایی را در مدارس تعطیل نکردند، اما ما همه مدارس  را تعطیل کردیم و با در اختیار دادن تلفن همران در دست فرزندان‌مان آن‌ها را در دست گرگ‌های بین‌المللی رها کردیم و آن‌چه که در این قضایا کشیدیم و به سر آموزش و پرورش و فرهنگ‌مان آوردیم مسأله‌ای است که دیگر به راحتی قابل جبران نیست. 

وی ادامه داد:  دشمنان برای شکار جوانان ما پلتفرم‌هایی را درست کردند که این پلتفرم‌ها نسلی را تربیت کردند که نه معلم دانش‌آموز را و  نه او معلم را درک می‌کند و مثل این‌که از جایی دیگر آمده و چیز دیگری است. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول