اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: دشمنان از پیشرفت جمهوری اسلامی هراس دارند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان از پیشرفت ما هراس دارند و به همین دلیل نمی‌خواهند موشک داشته باشیم و یا در مسأله هسته‌ای خودکفا باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان: دشمنان از پیشرفت جمهوری اسلامی هراس دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار اشت: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم شاهدیم که فرعون رفت اما موسی(ع) ماند، دیگر پیامبران(ع) همه با این شرایط روبرو بودند و ماندند، اما دشمنانشان رفتند؛ پیامبر اکرم(ص)  نیز روز اول تنها یک نفر بود و همه دنیا با او دشمن بودند ولی رفتند و نام مقدس محمد(ص) باقی ماند.

وی با اشاره به پایداری حق و ناپایداری باطل افزود: معاویه، یزید، عمرسعد، ابن زیاد و ... همه رفتند اما حسین(ع) با عظمتی فراوان ماند و شاهدیم در ایام اربعین در یک شهر که کمتر از یک میلیون جمعیت دارد، ۲۵ میلیون زائر جمع می‌شوند و به زیارت می‌روند.

میردامادی ادامه داد: همه ما می‌دانیم مشکلات و فشارهایی وجود دارد اما زمانی که مردم احساس کردند دین و انقلابشان در خطر است با جمعیت‌های میلیونی و غیرقابل تصور به میدان آمدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیاتی از سوره انفال و آل‌عمران، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود گفتند که دشمنان از موفقیت ما می‌ترسند، تصریح کرد: دشمنان از پیشرفت ما هراس دارند و به همین دلیل نمی‌خواهند موشک داشته  و یا در مسأله هسته‌ای خودکفا باشیم.

وی  با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر «این جنگ، جنگ ترکیبی بود نه صرفا اغتشاشات خیابانی» عنوان کرد: بعضی از گروهک‌ها و دولت‌ها با تمام امکانات به میدان آمدند و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و دستگاه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای تلاش کردند تا به ملت ایران ضربه بزنند.

میردامادی با یادآوری اینکه سخنان این روزهای سیاست‌مداران آمریکایی در خصوص طرفداری ظاهری از ملت ایران در اوج بی‌شرمی و ریاکاری بود، افزود: رهبر انقلاب در این خصوص فرمودند آیا کاری در این چهار دهه بوده که شما برای تضعیف ملت ایران نکرده باشید، اگر دست به کاری مثل جنگ مستقیم نظامی نزدید یا نمی‌توانستید و یا از جوانان ایرانی ترسیده‌اید.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن اشاره به اینکه مسأله پیشرفت‌های ایران و خصوصاً موشک ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ پدیده‌ای بی نظیر در دنیا بود، عنوان کرد: موشک‌های قاره‌پیما، یعنی می‌تواند زمین را دور بزند که تمام این پیشرفت‌ها لطف خدا است و تا زمانی که مسیر ما مسیر دین باشد، خداوند هم یار ما است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره عنوان کرد: بسیاری از عبادات، مقدمه رسیدن به تقوا است و بر اساس آیه مذکور، فلسفه بساری از اعمال مانند روزه، نماز و حج تقوا است.

میردامادی با اشاره به آیه ۵۲ سوره قمر گفت: در قیامت وبه محض زنده شدن نامه عمل را به دست ما می‌دهند و این بیانگر شقاوت یا سعادت ما است، یعنی هر عملی که انجام می‌دهیم ضبط خواهدشد و هیچ وقت نباید گناهی را گناه کوچکی بشماریم زیرا همه چیز ضبط می‌شود و به پرونده ما اضافه خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با  اشاره به آیه ۱۸ از سوره خاطرنشان کرد: دنیا به‌زودی تمام می‌شود و باید مراقب باشیم تا روز قیامت شرمنده خدا و اولیاء خدا نباشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول