اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رشد حصول سازش در پرونده‌های وارده به دادگستری خراسا‌ن‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رشد یک درصدی حصول سازش در هفت ماهه سال جاری در استان خبرداد.

رشد حصول سازش در پرونده‌های وارده به دادگستری خراسا‌ن‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در هشتمین نشست شورای مدیران قضایی استان در سال جاری، اظهارکرد: آمار هفت ماهه حصول سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه در استان در مدت زمان یاد شده نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشد یک درصدی داشته است.

وی گفت: میانگین حصول سازش در استان طی هفت ماهه امسال ۴۸ درصد بوده که با توجه به میانگین ۴۷ درصدی صلح و سازش طی مدت زمان مشابه در سال گذشته، رشد یک درصدی میزان مصالحه را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از شوراهای حل اختلاف بخش شوقان با ۷۴ درصد، رازوجرگلان با ۶۶ درصد و جاجرم با ۶۳ درصد به ترتیب به‌عنوان بهترین های استان در حوزه صلح و سازش طی هفت ماهه سال جاری یاد کرد.

مقام عالی قضایی استان همچنین با اشاره به سازوکارهای مؤثر در پیشگیری از وقوع جرم از تشکیل کمیته ای ویژه به منظور آسیب شناسی، ریشه یابی و ارائه تدابیر پیشگیرانه و راه کارهای بازدارنده در خصوص قتل های طایفه ای در یکی از شهرهای استان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به نقش مؤثر نهادهای داوری در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و جلوگیری از افزایش حجم ورودی پرونده ها به شعب دادسراها و محاکم دادگستری از تشکیل مرکز داوری و رفع اختلاف در اتاق اصناف خبر داد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول