اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت ۲۷۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۴ درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از ابتدای سال تاکنون ۲۷۶ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۷۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه ۱۴ درصد استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۶ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان پرداخت شده است.

وی گفت: میزان مستمری با توجه به هدفمندی یارانه ها برای خانوارهای یک نفره ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، برای خانوارهای ۲ نفره ۴۶۰ هزار تومان، سه نفره ۸۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد قرار دارند افزود: ۵۹ درصد این افراد روستایی، ۴۰ درصد شهری و یک درصد افراد زیر پوشش جزو عشایر هستند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد این افراد را زنان و ۳۸ درصد آن را مردان تشکیل داده است، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۱۰۶ خانوار به علت از کارافتادگی، ۸۷۵ خانوار به علت نداشتن سرپرست، ۴۸۴ خانواده زندانی و تعداد ۴ هزار و ۴۵۵ خانوار نیز خانواده هایی هستند که به علت طلاق تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

وی به تشریح پراکندگی خانوارهای تحت حمایت این نهاد در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: ۱۴درصد جمیعت تحت حمایت کمیته امداد استان ساکن در شهرستان اسفراین، ۲۷ درصد در بجنورد، ۶ درصد جاجرم، ۲۰ درصد شیروان، ۱۱ درصد مانه و سملقان، ۹ درصد فاروج، دو درصد در گرمه و ۱۱ درصد نیز در راز و جرگلان هستند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول