اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کندروی و تندروی در موضوع حجاب اشتباه است

استاد حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در موضوع الگوسازی بحث حجاب و عفاف ضعیف عمل شده است و سطحی از کنار آنها عبور شده، گفت: کندروی و تندروی اشتباه است، افراط و تفریط بی‌اثر و بداثر بوده و باید یک تعادل با چارچوب اسلامی در نظر گرفته شود.

کندروی و تندروی در موضوع حجاب اشتباه است

حجت الاسلام محمد کمالی، کارشناس دینی و مذهبی و استاد حوزه علمیه خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد در رابطه با عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر کسی حجاب را دستور خدا بداند و معتقد باشد که در اطاعت از دستور خدا برکاتی وجود دارد، زیرا کسی که از خدا و پیامبر اطاعت کند در قیامت و دنیا رستگار خواهد شد، قطعا شرایط بهتری در جامعه حاکم خواهد شد.

وی گفت: اگر مسلمان باور داشته باشد که حجاب اطاعت از خداوند و پیامبر است و جامعه از انسان‌هایی تشکیل شده باشد که به حجاب احترام بگذارند، حجابی که تنها مختص زنان نیست بلکه به مردان نیز مرتبط است، قطعا این جامعه همراه با خدا و پیامبر و رستگار می شود.

کارشناس دینی و مذهبی و استاد حوزه علمیه خراسان‌شمالی در پاسخ به این سوال که چرا تمرکز دشمن روی موضوع بی حجابی است، افزود: تفاوت جدی فرهنگ انسانیت با فرهنگ حیوانی موضوع پوشش است، براین اساس امروز نیز دشمنان اسلام، سعی دارند، جوانان را به سمت بی حجابی و بدپوششی بکشانند و تا حدودی نیز متاسفانه به موفقیت هایی رسیده اند و امیدوار شدند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی وظایف این است که ظاهر اصلی دشمن رو شود، تصریح کرد: همچنین الگو سازی شود و از الگوهای اسلامی همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) فاصله گرفته نشود، گاهی اوقات از این الگوها مغفول می شویم و به سادگی از کنار آنها گذر می شود.

حجت الاسلام کمالی با اشاره به اینکه در موضوع الگوسازی بحث حجاب و عفاف ضعیف عمل شده است و سطحی از کنار آنها عبور شده، گفت: این درحالی است که در تاریخ اسلام، زندگی حضرت فاطمه (س) به عنوان یک زندگی موفق و فرزندانش نیز همچون امام حسین(ع)، حسن(ع)، حضرت زینب(س) تاریخ ساز بوده‌اند و فرزندانی تربیت کرده که بتوانند تاثیراتی در تاریخ بشریت داشته باشند.

وی یادآور شد: محبوب ترین ساختمان در اسلام، خانواده است، بی حجابی می‌تواند بی اعتمادی را در خانواده ایجاد کند، زیرا وقتی مرد یا زن نسبت به یکدیگر بدگمان شوند، همچنین با بد شدن وضعیت حجاب، وضعیت استحکام خانواده ها نیز روز به روز بدتر می شود و طلاق های زیادی رقم می خورد.

حجت الاسلام کمالی بیان داشت: تعدادی از طلاق‌ها در نتیجه بی اعتمادی و بدگمانی همسران به یکدیگر است.

وی در رابطه با سوق پیدا کردن جامعه به سمت بدحجابی و بی حجابی توضیح داد: مسئولان مرتبط باید در این حوزه و فرهنگ غنی اسلام و تاکید بر حفظ خانواده دغدغه مند باشند، زیرا کم کاری نهادهای فرهنگی، ناهماهنگی، کم کاری مسئولان مرتبط قابل مشاهده و محسوس است.

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی در انتها خاطرنشان کرد: علاوه بر این کندروی و تندروی اشتباه است، افراط و تفریط بی‌اثر و بداثر بوده و باید یک تعادل با چارچوب اسلامی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول