اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت تلاش می‌کند مطالبات بر زمین مانده دولت قبل را پاسخ دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: تعداد زیادی از مطالبات قانونی عمل نکرده نظیر رتبه‌بندی معلمان، مطالبات بازنشستگان، ایثارگران و... از دولت قبل باقی‌مانده است که امروز دولت سیزدهم با آن‌ها روبرو است و تلاش دارد مطالبات را پاسخ داده و حل کند.

دولت تلاش می‌کند مطالبات بر زمین مانده دولت قبل را پاسخ دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان  در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت خوب است، اما این کافی نیست، در هفته دولت بایستی مهمترین انتظاراتی که نسبت به دولت مطرح است را احصا کرده و آن را با عملکرد مدیران در استان‌ها و شهرستان‌ها مقایسه کنیم تا مشخص شود در جهت اهداف مورد نظر قدمی برداشته شده است یا خیر و در آینده چه اقداماتی بایستی انجام شود.

وی ضمن اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «هرکسی که مردم را به آینده ناامید کند، مرتکب خیانت شده چه بداند و نداند» تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم گزارش عملکرد یک ساله ارائه دهیم، باید از یک نقطه صفر شروع کرده تا بگوییم در طول این یک سال چه اقداماتی انجام شده است، باید بگوییم از کجا شروع کردیم تا بتوانیم گزارش کار به مردم ارائه داده و آینده هم برای مردم ترسیم شود.

جان‌نثاری با بیان اینکه اگر هزاران تضعیف اتفاق بیافتد و با بی‌تقوایی نظام و دستگاه اجرایی را ناکارآمد جلوه دهند کسی ایراد نمی‌گیرد، گفت: ظاهراً خبر بد و تزریق ناامیدی بهترین کار شده است، اما دقت کنیم نباید گذاشت بازار این نوع رفتارها داغ شود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دولت در زمانی که قدرت را بدست گرفت، وضعیت خوبی وجود نداشت، یعنی به طور مثال در نهاده‌های دامی حواله صادر و پولش گرفته شده بود، اما نهاده‌ای وجود نداشته است.

وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند دولت سیزدهم بدهکار است، ابراز داشت: دولت یازدهم و دوازدهم بدهکارترین دولت در طول دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بوده است که فقط در یک نمونه آن ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی می‌باشد.

جان‌نثاری با بیان اینکه دولت سیزدهم همانگونه که وعده داده بود دست در جیب مردم نکند، به وعده خود عمل کرد، گفت: دولت سیزدهم وعده داده بود که یک ریال از بورس برداشت نکند، از بانک مرکزی استقراض نکند، اسکناس بدون پشتوانه چاپ نکند و تاکنون این کارها را انجام نداده است، یعنی دولت به وعده خود صادق بوده است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: این درحالی است که دولت بایستی به صورت ماهانه ۱۳ میلیارد دلار از بدهی دولت‌های قبلی را پرداخت کند.

وی عملکرد دولت سیزدهم را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این بدان معنا نیست که هیچ اشکالی وجود ندارد، حتماً اشکالات زیادی وجود دارد و اصولاً کار اجرایی بدون اشکال امکان‌پذیر نیست، ولی باید به آهنگ حرکت دولت دقت کرد.

جان‌نثاری در ادامه به چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم اشاره کرد و ریشه آن را عمل نکردن به مطالبات قانونی توسط دولت‌های قبل دانست و خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مطالبات قانونی عمل نکرده نظیر رتبه‌بندی معلمان،  مطالبات بازنشستگان، ایثارگران و... از دولت قبل باقی‌مانده است که امروز دولت سیزدهم با آن‌ها روبرو است و تلاش دارد مطالبات را پاسخ داده و حل کند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه مراقب باشید آدم‌های بدهکار، طلبکار نشوند، گفت: البته برخی از این‌ها صفتی دارند به اسم «پررویی» و خجالت هم نمی‌کشند

وی با بیان اینکه تفاوت می‌کند کشور توسط چه کسی یا کسانی اداره شود، ادامه داد: خیلی تفاوت می‌کند از پشت شیشه ماشین ضدگلوله مردم را ارزیابی کنید یا در وسط طوفان شن و ماسه و در میان مردم، که این نشانه کارآمدی است؛ کسی که خودش را در مقابل خدا هیچ می‌داند و در مقابل مردم خودش را خادم و‌ نوکر مردم می‌داند.

جان‌نثاری ادامه داد: شهید رجایی معتقد بود که رییس‌جمهور باید مکتبی باشد، امروز نظاره کنید که رییس‌جمهور ما مکتبی است و به مکتبی بودنش افتخار می‌کند، ایده‌ها و خواسته‌های شهید رجایی و باهنر امروز در حال اجراست.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امکان لغزش برای همه فراهم است، بیان کرد: در این دولت فقط کار، در اولویت و حاشیه و وقت تلف کردن ممنوع است.

 وی اضافه کرد: فرماندار باید درست تصمیم بگیرد که می‌گیرد، فرماندار باید مورد حمایت باشد که مورد حمایت است، خواهش می‌کنم همه پای کار باشند، باید با ثبات و‌استحکام کارهای خودمون را جلو ببریم، اگر ثبات و استحکام در کار نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

معاونان فرماندار، زودتر تعیین تکلیف شوند

حجت الاسلام سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه اگر مسؤولان ساعت‌ها کار کنند اما برای خدا و ارتقای ولایت فقیه نباشد، منحرف شده و در نهایت از انقلاب فاصله می‌گیرند، اظهار داشت: نهایت تلاش خودتان را انجام دهید و در مصرف بیت‌المال صرفه جویی کنید.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسین (ع) خطاب به همه مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌ها خاطرنشان: اگر در مجموعه شما افرادی حضور دارند که دارای تعهد و تخصص هستند، انقلاب و ارزش‌های انقلاب را قبول دارد، اما در حزب، گروه یا تیم ما قرار ندارد او را جابجا نکنید.

حسینی با اشاره به اینکه دولت قبل باعث شد اعتماد مردم به انقلاب و نظام مقداری کاهش یابد، افزود: بایستی تلاش کنیم این اعتماد بیشتر از قبل شود و یکی از راه‌های آن تلاش حداکثری است، از استاندار و معاون سیاسی هم درخواست داریم در این راستا کمک کنند تا پایان هفته دولت معاونت‌های فرمانداری کاشان که بازوان اجرایی وی هستند تکمیل شوند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول