اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رسانه باید عین واقعیت را بدون کم و کاست برای مخاطب بیان کند، گفت:خبرگزاری فارس، در رویکرد جدید خود با عنوان «خبر خوب» در مسیر امید آفرینی قدم برداشته است و این اقدام خوبی است که رسانه‌ها حتی در هنگام حوادث دنبال نشان دادن کارهای خوب باشند.

«خبر خوب» رویکرد امیدآفرینی است که خبرگزاری فارس آغاز کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم تکریم و معارفه نماینده و خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان کاشان با اشاره به آیه ۸ سوره صف« یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ» اظهارداشت: دشمن اراده کرده است نور خدا را خاموش کند، اما خداوند متعال نمی‌گذارد این اتفاق بیافتد.

وی افزود: قلم، رسانه، صدا و سیما و تریبون‌های نماز جمعه امروزه مصداق کلمه «أَفْوَاهِ» می‌باشد.

حسینی دعوت انسان‌ها به سوی خداوند را از جمله وظایف رسانه‌ها دانسته و افزود: خداوند متعال به حضرت موسی (ع) فرمود «ای موسی! نعمت های من را به مردم بگو، آن‌ها مرا دوست خواهند داشت»، اگر ما بخواهیم جمهوری اسلامی را بین ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان محبوب کنیم، بایستی پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته به دنیا منعکس کرد و این در رسانه ممکن خواهد بود.

امام جمعه کاشان با اشاره به موارد مختلفی از تغییر نگاه برخی کشورهای دنیا در مواجهه با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب به ائمه جمعه سراسر کشور در خصوص امیدآفرینی در خطبه‌های نماز جمعه سفارش کرده‌اند.

حسینی اظهار کرد: خبرگزاری فارس، در رویکرد جدید خود با عنوان «خبر خوب» در مسیر امید آفرینی قدم برداشته است و یکی از مصداق‌های این رویکرد این است که رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی به مردم برای کاهش آسیب ناشی از حوادث به دنبال جنبه‌های مثبت هم باشند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رسانه برای معرفی اسلام به دنیا تلاش کند، افزود: اهل بیت(ع) راهکار به ما نشان داده‌اند و به امت خود فرمودند محاسن کلام ما را برای مردم بازگو کنید آن وقت دنیا متوجه ما خواهد شد.

وی کارکرد رسانه‌ها را مشابه کار انبیای الهی دانسته و اظهارکرد: نبی خدا، خبر از خدای متعال می‌گیرد، با عصمت بدون اینکه خبر را کم یا زیاد کند، این خبر را حفظ کرده و به مردم ابلاغ می‌کند، رسانه‌های مکتوب و مجازی نیز به همین شکل باید اقدام کنند.

حسینی تصریح کرد: خبرگزاری فارس باید عین واقعیت را بدون کم و کاست برساند تا مخاطب اعتماد پیدا کند که این حقیقت را بیان می‌کند و دیگر نیاز نباشد به رسانه دیگری مراجعه کند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان رسانه‌ها را پل ارتباطی بین دولت و ملت دانست و افزود: شما راحت می‌توانید مشکلات مردم را در محله‌ها و جاهایی که حضور دارید دریافت کرده و به مسوولان منتقل کنید و از سوی دیگر پاسخ مسوولان را هم برای مردم بازگو کنید.

وی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند «کشور ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها نفر اول است» خطاب به همه خبرنگاران کاشانی گفت: خبرنگاران عزیز ما در شهرستان کاشان ظرفیت‌های موجود در کاشان را به ما و مسوولان شهر برسانند.

 

در ابتدای این دیدار محسن آنالویی، مدیر خبرگزاری فارس استان اصفهان با اشاره به آیه ۲۵۸ سوره بقره اظهار داشت: دوستانی که در خبرگزاری فارس در کنار هم جمع شدند تا در مسیر انقلاب کار رسانه‌ای را دنبال کنند جز با نگاه تکلیف‌مداری، نگاه دیگری به عرصه رسانه‌ای و خبر ندارند.

وی فعالیت در حوزه رسانه را تکلیفی از جانب امامین انقلاب بر دوش فعالان رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: دوستان ما در کار خبرنگاری و حوزه رسانه بدون اینکه نگاه کنند چه عایدی مادی برایشان حاصل می‌شود در این نبرد نابرابر رسانه‌ای خالصانه و جهادی تلاش می‌کنند.

آنالویی تعریف صحیح میدان نبرد در جهاد تبیین را از جمله نکات مهمی دانست که باید به آن توجه شود، اضافه کرد: دشمن آن کسی است که سعی می‌کند با همه ابزار رسانه انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، دستاوردهای ۴ دهه انقلاب را نادیده و کم ارزش جلوه دهد، خدمات و زحمات مسؤولان را نادیده گرفته و با ایجاد شکاف در بین مردم بر تنش‌های اجتماعی دامن بزند.

مدیر خبرگزاری فارس استان اصفهان ادامه داد: ما میدان نبرد خود را اینگونه تعریف کرده‌ایم تا بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی رهبرمعظم انقلاب در باب جهاد تبیین فعالیت رسانه‌ای خود را دنبال کنیم.

وی با اشاره به رویکردهای خبرگزاری فارس در راستای امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس طراحی شده و عموم مردم متناسب با نیازی که دارند سوژه خود را در سامانه ثبت می‌کنند و خبرگزاری فارس و خبرنگاران آن در شهرستان‌ها موظف هستند سوژ‌ه‌های مردمی ثبت شده در این سامانه را از مسوولان در سطوح شهرستان، استان و ملی پیگیری کنند.

آنالویی با بیان اینکه تعداد حامیان سامانه فارس من به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است، افزود: بسیاری از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من به نتیجه رسیده و این اتفاق مبارکی است که آن را دنبال می‌کنیم و خبرنگاران فارس در شهرستان‌ها نیز وظیفه دارند مطالبات مردمی در شهرستان خود را سریعا پیگیری  و گزارش آن را برای اطلاع مردم رسانه‌ای کنند.

وی با اشاره به راه اندازی بخش «خبر خوب» خبرگزاری فارس را اتفاق مهم دیگری در راستای امیدآفرینی عنوان کرد و گفت: متأسفانه مجموعه‌ی اخبار حوادث، اخبار غیر اولویت‌دار و ناگوار و یا اصطلاحاً اخبار زرد به جهت دیده شدن در صدر فعالیت برخی رسانه‌ها قرار گرفته است.

آنالویی ادامه داد: ممکن است یک حادثه‌ی تلخ و ناگواری مانند سیل یا زلزله اتفاق بیافتد اما در کنار آن اتفاقات مثبتی می‌افتد که از دید بسیاری از رسانه‌ها اصلا دیده نشده و به آن توجه نمی‌شود، ما تلاش می‌کنیم در کنار اطلاع‌رسانی به مردم برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث حوادث مان به اتفاقات مثبت هم باشد.

آنالویی گفت:حمایت از نیروهای مومن انقلابی در شهرستان‌ها، توجه به مطالبات مردم، تربیت نیروی حرفه‌ای مورد نیاز عرصه رسانه انقلاب اسلامی، روایت اول در انتقال اخبار و تشکیل جبهه واحد رسانه‌‌های جریان انقلاب از اولویت‌هایی است که خبرنگاران فارس در شهرستان‌ها باید دنبال کنند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مسؤولان  از زحمات احسان صنعتکار در طول دوران تصدی این مسوولیت تقدیر و محمدحسن رئیس زاده کاشانی را به عنوان خبرنگار جدید و نماینده خبرگزاری فارس  در شهرستان کاشان منصوب شد.صنعتکار پیش از این به عنوان رئیس اداره استعدادهای درخشان اداه کل آموزش و پرورش استان اصفهان منصوب شد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول