اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

الگوی موفق استفاده از ظرفیت مردم در حل مشکلات محلات در کاشان

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های اجتماعی در محلات کاشان گفت: در ۲۰ محله کاشان شورای محله و قرارگاه‌های اجتماعی تشکیل شده و اعضای قرارگاه نیز می‌دانند باید با استفاده از ظرفیت‌های خود محله، برای آسیب‌ها و تهدیدهای شناسایی شده برنامه‌ریزی کرده تا با استفاده از ظرفیت مردم همان محله مشکل را حل کنند.

الگوی موفق استفاده از ظرفیت مردم در حل مشکلات محلات در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرتضی عمومهدی، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در همایش شورای تحقق محلات اسلامی کاشان با بیان اینکه شهرستان کاشان در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در راستای تشکیل محله‌های اسلامی گام برداشته است، اظهار داشت: بسیجیان، نخبگان و روحانیت با هم‌افزایی خود هیأت‌های اندیشه‌ورز را تشکیل داده و در جمع‌بندی جلسات متعدد برگزار شده تصمیم گرفته شد در ۱۰۰ محله در سطح شهرستان قرارگاه محله اسلامی تشکیل شود تا به نمایندگی از مردم آن منطقه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه منظور از محله اسلامی محله‌ای نیست که در آن فقط صدای اذان بیاید و نماز جماعت برگزار شود، افزود: منظور از محله اسلامی، این است که مردم خود را در قبال یکدیگر مسؤول دانسته و بی‌تفاوت نباشند، با معرفت با یکدیگر زندگی کرده و در صدد حل مشکلات همدیگر باشند.

عمومهدی با بیان اینکه تعداد محله‌های اسلامی کاشان به ۵۷ محله ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: در ۲۰ محله کاشان شورای محله و قرارگاه‌های اجتماعی تشکیل شده و اعضای قرارگاه نیز می‌دانند باید با استفاده از ظرفیت‌های خود محله، برای آسیب‌ها و تهدیدهای شناسایی شده برنامه‌ریزی کرده تا با استفاده از ظرفیت مردم همان محله مشکل را حل کنند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه ۳۷ محله دیگر کاشان برای تشکیل قرارگاه‌های خود نباید حتی یک روز را هم از دست بدهند، خاطرنشان کرد: لازمه حل مشکلات مشارکت مردم و حضور آنان در صحنه است تا دولت‌ها هم بتوانند به مردم خدمت کنند آن‌چنان که شاهد هستیم در وقوع حوادث مردم نقش اصلی و محوری را دارند.

وی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب از بسیج برای تحقق مردم‌سالاری دینی، تصریح کرد: بسیج مظهر تحقق مردم‌سالاری دینی است و این یعنی اینکه مردم خودشان احساس مسؤولیت کرده و پای کار حل مشکلات بایستند از طرفی لازم است دستگاه‌ها و قوای مختلف نیز مسائل مردم را به خود مردم واسپاری کنند.

عمومهدی با بیان اینکه محله‌هایی که قرارگاه‌های خود را تشکیل داده‌اند نتایج مطلوب آن را امروز ملاحظه می‌کنند، افزود: مردم در این محله‌ها امیدوارتر هستند، نشاط‌‌ اجتماعی‌شان افزایش یافته و احساس مسؤولیت بیشتری را در بین آن‌ها شاهد هستیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به ابلاغ سند اعتلای ده ساله بسیج، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۸ بسیج را پاره تن مردم عنوان کردند، از این رو شعار ما در قرارگاه‌های اجتماعی «از مردم، با مردم و برای مردم» است.

وی تشکیل قرارگاه‌های اجتماعی در محله‌های شهرستان کاشان را اقدامی بی‌نظیر دانسته و خواستار انتقال تجربیات موفق قرارگاه‌های محله اسلامی شد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول