اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

780 میلیارد تومان پروژه در سال جاری برای کاشان پیش‌بینی شده است

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۷۸۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در قالب ۱۵۹ پروژه‌‌های مختلف در بخش‌های عمران و بهسازی شهری و روستایی، راهسازی، اشتغال زایی، برق رسانی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشتی، کشاورزی، آبرسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش‌بینی شده است.

780 میلیارد تومان پروژه در سال جاری برای کاشان پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدشریف زارعی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان در نشست هم‌اندیشی و صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به  فرارسیدن هفته دولت و گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۷۸۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در قالب ۱۵۹ پروژه‌‌های مختلف در بخش‌های عمران و بهسازی شهری و روستایی، راهسازی، اشتغال زایی، برق رسانی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشتی، کشاورزی، آبرسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش‌بینی شده که این پروژه‌ها از سال گذشته تاکنون قابل افتتاح و بهره برداری است.

وی ادامه داد: ۱۷ پروژه‌ با اعتباری بالغ بر ۶۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در اولین روز هفته دولت در کاشان

زارعی هزینه مجموع پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت را هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برنامه‌های هفته دولت در شهرستان کاشان از چهارشنبه ۲ شهریور ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آغاز و در ادامه با حضور سایر مدیران استانی و شهرستان پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در ادامه به تشریح جزئیات برنامه اولین روز هفته دولت در کاشان پرداخت و افزود: حضور در گلزار شهدای کاشان، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، جلسه شورای اداری شهرستان، جلسه ستاد اربعین، دیدار با نخبگان و خانواده شهدا از جمله برنامه‌های اولین روز هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار خواهد بود.

رسانه‌، مظهر قدرتی تأثیرگذار است

وی با بیان اینکه رسانه مظهر قدرتی است که در همه جا حضور داشته و بر همه چیز تأثیرگذار است، عنوان کرد: مسائل کلی جامعه از فضای رسانه‌ای جامعه اثر می‌پذیرد، به گونه‌ای که اگر در کاشان یک اتفاق بیافتد و رسانه‌ یک موضوعی را مطرح کند، نقل همه محافل شده و می‌تواند مسیر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن موضوع را تغییر بدهد.

زارعی در ادامه خواستار رعایت اخلاق خبری در رسانه‌ها شد و گفت: همچنین نیاز است که از جانب مسؤولان اعتمادی به جامعه خبری وجود داشته باشد تا بتوانند برخی موضوعات را مطرح کنند، اما زمانی که این اعتماد وجود نداشته باشد ممکن است به خبرنگاران انتقاد کنند که اخبار را به شکل دیگری منتقل می‌کنید.

فرماندار کاشان خبرنگاران را عامل تقویت مسائل جامعه و تعدیل کننده بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح جامعه دانست و عدم انسجام، همراهی و هماهنگی لازم در اجزا و بخش‌های خبر را مشکل اساسی جامعه خبری کاشان عنوان کرد و اظهار داشت: در فضای رسانه‌ای کاشان، کار تخصصی کم دیده‌ام و در این راستا نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی و فراگیری تخصص‌های مورد نیاز وجود دارد تا عرصه خبری کاشان ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به نامه‌نگاری صورت گرفته با روابط عمومی ادارات و دستگاه‌ها برای انتشار اخبار و برنامه‌های آن اداره یا دستگاه در رسانه‌ها افزود: در کاشان با توجه جغرافیای گسترده و حوزه‌های متنوع، اخبار زیادی وجود دارد و خبرنگاران می‌توانند با ورود به این عرصه فعالیت کنند وباید مسؤولان مختلف ادارات و دستگاه‌ها نیز خبرهای مربوط به حوزه کاری خود را در رسانه‌ها منتشر کنند.

الزام مسؤولان به پاسخگویی به رسانه‌ها

زارع تمام مسؤولان و مدیران ادارات و دستگاه‌ها را مؤظف به پاسخ‌گویی در مقابل رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های ارزیابی مدیران در شهرستان کاشان میزان تعامل و همکاری آنان با رسانه‌ها است، در این راستا لازم است که تمام دستگاه‌ها و ادارات پاسخگو باشند.

رئیس شورای تأمین شهرستان کاشان با تأکید بر پیگیری مطالبات به حق خبرنگاران از طریق مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان می‌خواهم مدیرکل را به کاشان دعوت کند تا موضوعاتی مانند خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به شهادت شهید صارمی و نام‌گذاری این مناسبت به‌نام روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران در همه جای دنیا در معرض خطرات مختلفی قرار دارند و امکان دارد در این مسیر مجروح شده و حتی به شهادت برسند و در حالی که خانواده‌هایشان اذیت می‌شوند، شبانه روز به‌دنبال ثبت لحظه یا نگارش گزارشی برای انجام رسالت خبری خود هستند.

خبرنگار موفق، کسی است که از تکنولوژی روز دنیا حداکثر استفاده را می‌برد

زارعی در ادامه به قدرت تکنولوژی اشاره و بیان کرد: خبرنگاری موفق خواهد بود که قدرت تکنولوژی را درک کرده و بتواند به خوبی از آن استفاده کند و این استفاده خوب شامل مورادی همچون فعالیت در شبکه اجتماعی پر مخاطب، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های سراسری و محلی است.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان با انتقاد از عدم برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان خبرنگاران، بررسی مشکلات و ارائه رهکارهای آن به مدیران، خطاب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، اظهار کرد: لازم است جلسات هم‌اندیشی میان اداره ارشاد و خبرنگاران در راستای انسجام و بالا بردن کیفیت اخبار در کاشان برگزار شود.

وی داشتن تخصص لازم در حوزه اخبار و اطلاع رسانی‌ها را امری ضروری دانست و افزود: یک تیتر و کلمه گاهی چنان ارزشی پیدا می‌کند که هزاران واژه هم نمی‌تواند آن را بیان کند بنابراین لازم است این‌ موارد را یاد گرفت و تخصص پیدا کرد.

زارعی افزایش کیفیت تولید اخبار را باعث بالا رفتن ارزش خبرنگار دانست و گفت: لازم است کیفیت تولید اخبار و تحلیل آن‌ها افزایش پیدا کند در این راستا اگر کیفیت اخبار افزایش داشته باشد ارزش خبرنگار بالا می‌رود و مرجعی برای ارجاع اخبار و تحلیل‌ها به حساب می‌آید، در این مسیر نیاز است که شما به عنوان خبرنگار، با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های تخصصی خود از مسؤولان خبر دریافت کنید البته خبری را که اولاً ارزش خبری داشته باشد و در ادامه در دستگاه‌های دولتی در حال انجام باشد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول