اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جلوی واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت گرفته شود

امام جمعه موقت ساری گفت: شایسته‌ است سازمان‌های وابسته به کشاورزی و بیمه‌گران نگذارند واسطه‌گری‌ها و واردات‌ بی‌رویه در فصل برداشت محصولات کشاورزی باعث ضرر و زیان در کشور شود.

جلوی واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری،با تسلیت ایام عزاداری حسینی، اظهار کرد: اینکه در این ایام با برگزاری مراسم‌ها، عزاداری حسینی و در راستای فرهنگ عاشورایی تلاش می‌کنند، جای تقدیر دارد. 

وی افزود: باید بدانیم هر فرهنگی آسیب‌های خود را دارد و در هر حرکت مصلحانه و مجاهدانه‌ای افرادی در کمین هستند که آنرا از هدف تهی کرده و از مسیرش بازدارند و انحراف‌ها را در آن ایجاد کنند. 

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: در واقع فرهنگ عزاداری؛ نشر شهادت، دینداری و علاقه‌مندی به آل محمد (ص) است که احتمال آسیب‌هایی از جمله قمه‌زنی، برخی حرکات وجود دارد ولی باید هیأت‌های عزاداری فرهنگ عاشورایی را در عصر خفقان و ظلم زنده نگهدارند. 

حسینی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غنی همراه با سخنرانی تقویت شود و به جوانان منتقل شود، خاطرنشان کرد: پنج جریان فکری حاکمان ظالم، عالمان مزدور و درباری، گروه‌های منحرف و انسان‌های سطحی‌نگر و بی‌بصیرت و سایر مقابل سیدالشهدا ایستادند. 

وی تصریح کرد: برخی از انسان‌های بی‌بصیرت را امروز مقابل جبهه سیدالشهدا می‌بینیم مانند مفتی‌های وهابی سلفی برای نوامیس  مسلمانان در شامات، یمن، عراق، از جهاد نکاح تا فتواهای عجیب و غریب در راستای مخالف با قرآن و سنت پیامبر، مردم را وارد مخمصه‌ای کردند و از طریق فتواها مسلمانان را به جان هم انداختند، همان اتاق فکری که امروز در لندن و در برخی از کشورهای دیگر علیه کشور ما صف‌آرایی کردند. 

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه پیام عاشورا این است که ما به امامت، زعامت و رهبری جامعه برگردیم، گفت: هم باید فرهنگ عاشورا زنده نگهداریم و هم راه و رسم ولایت‌پذیری، ایستادگی، ظلم نکردن و ایثار کردن را از کربلاییان بیاموزیم. 

حسینی با اشاره به سالروز بزرگداشت مقام شهدای مدافعان حرم، اضافه کرد: کسانی که به حکم انسانیت و شرافت انسانی و اعتقاد به کمک همنوع و اهل بیت پیامبر، باور ولایی و مصلحت کشور با کمترین امکانات مقابل خشن‌ترین افراد مقابل‌شان جنگیدند. 

وی یادآور شد: مصلحت کشور اقتضا کرد شر داعش را در جایی دیگر کم کنیم و از اخلاق کریمانه این است که شامی‌ها و سوری‌ها که در دفاع مقدس به ما کمک کردند ما نیز به کمک آنها برویم و درحالی‌که تمام کشورهای مزدور حوزه خلیج فارس متحد در اجلاس‌های مختلف توافق‌های جهانی می‌کردند که ایران را ساقط کنند. 

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: سیاست کشور ما بر این شد که مقابل داعشی‌های وحشی بایستیم، دیده‌اید با چه جنایاتی سر سفره پدر دختر جوان را به قتل می‌رسانند و خونش را روی طعام و غذا می‌ریزند اما شهدای مدافع حرم این شر را از ما دور کردند و ما باید نام و یاد شهدای مدافعان حرم را گرامی داریم. 

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی در استان‌های شمالی و مازندران است، کشاورزانی که دین خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کردند، افزود: ورودی روستا به عکس شهید مزین شده است که در واقع راهنما و مشعل است. 

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: شهیدان در دفاع مقدس با همان محرومیت به کشور ما کمک کردند و شایسته‌ است سازمان‌های وابسته به کشاورزی و بیمه‌گران نگذارند واسطه‌گری‌ها و واردات‌ بی‌رویه باعث ضرر و زیان در کشور شود. 

 

حسینی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام توسط دانشمند عزیر کشورمان پرچم کشور در مدار ۵۰۰ کیلومتر جو زمین قرار گرفت و مدیریت دریافت و رساندن اطلاعات تماما از کشور ما خواهد بود و دانشمندان در آن دخیل هستند جای تقدیر دارد، اضافه کرد: ما جز ۱۰ کشوری هستیم که توانستیم به فناوری‌های نوین و برتر در خیلی از زمینه‌های نظامی باشیم این افتخار است انشالله بتوانیم به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم.

وی با بیان اینکه تقوا مایه نزول برکت الهی و برکت زندگی است، تصریح‌کرد: همه ما به پرهیزگاری و تقوای الهی ملتزم و مروج این فرهنگ هستیم به‌ویژه از فضای معنوی ایام سوگواری سیدالشهدا بهره ببریم. 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول