اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیت‌الله لائینی: مقصران تعطیلی واحدهای تولیدی باید مواخذه شوند

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، گفت:قوه قضائیه با مقصران تعطیلی واحدهای بزرگ تولیدی در استان مازندران برخورد مناسب داشته باشد.

آیت‌الله لائینی: مقصران تعطیلی واحدهای تولیدی باید مواخذه شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران، اظهار کرد: انسان‌های مومن نزد خداوند محترم و عزیز بوده و در دنیا و آخرت در آسایش قرار دارند.

وی تصریح کرد: خداوند و فرشتگان برای رستگاری انسان کمک می‌کنند در مقابل شیطان تلاش دارد که انسان بدون دین و ایمان از دنیا سفر کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، خاطر نشان کرد: برای اینکه انسان رستگار از دنیا هجرت کند دعا عاقبت به خیری است، البته عده‌ای هستند که برای خودشان عاقبت به شهادتی می‌خواهند، البته شهادت اختیاری نیست اما دین و ایمان اختیاری است.

وی با اعلام اینکه امام علی(ع) افتخارش این بود که با دین رسول خدا از دنیا هجرت کرده است، گفت: امام حسین(ع) با آن عظمت با شهادت به ملاقات خدا رفته و خرسندی‌اش این بود که با ملت و دین رسول خدا از دنیا می‌رود.

امام جمعه ساری، اضافه کرد: انسان باید تلاش کند که هر وقت که به ملاقات خدا می‌رود با دین نزد خدا برود،برای عاقبت به خیری انسان باید مقدماتش را فراهم کند،فردی شهید می‌شود که شهید زندگی کند، افراد مسلمان از دنیا می‌روند به شرطی که مسلمان زندگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام رحلت آیت‌الله مصباح یزدی و برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، اظهار کرد: مردم ایران بدرقه بسیار مناسبی از شهدا به عمل آوردند از خدمات سردار سلیمانی به صورت مناسب و شایسته تجلیل کردند و در مراسم فاطمیه حضور گسترده داشتند و این نشانه علاقمندی مردم به اسلام و تشییع دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه در دُبی،گفت: دست اندارکاران حضور در این نمایشگاه غرفه کشورمان را بسیار بی کیفیت در معرض دید قرار دادند و محتوا متناسب با قابلیت‌های کشور ارائه ندادند، البته تدارکات حضور در این نمایشگاه مربوط به دولت قبل است با این حال انتظار بود که از کشوری که در تولید علم سرآمد است و در حوزه‌های مختلف قابلیت‌های مناسب دارد معرفی مناسبتر و در خورشان انجام می‌شد.

امام جمعه ساری، اضافه کرد: باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند که چرا برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور در این نمایشگاه انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن به روزهای یوم الله 18 دی و 19 دی، گفت: 18 دی افتخار  ساری است و خیابانی هم تحت همین عنوان در این شهر نامگذاری شده است،در دو روز 18 و 19 هفت شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است که سه شهید بزرگوار متعلق به شهر ساری بودند در این روز شهیدان عسگری توفیقی،سید حسن عابدین‌پور و محمود علامه در راه آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند،خانواده‌های این شهدا درخواست داشتند که عکس این سه شهید در میدان شهدا نصب کنند و اگر میدان شهدا به نام روز 18 دی تغییر نام دهد، می‌تواند معرفی بیشتری از رشادت طلبی مردم ساری برای انقلاب اسلامی در این روز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به تعطیلی واحدهای تولیدی و  صنعتی بزرگ در استان مازندران، گفت: درباره چرائی تعطیلی این واحدها باید بررسی شود و به نظر بنده  دستگاه قضا باید دو تیم برای چرائی تعطیلی واحدهای بزرگ در گذشته و بررسی علت تعطیلی واحدهای صنعتی در حال حاضر تشکیل دهد.

 وی خاطر نشان کرد: با مقصران تعطیلی واحدهای تولیدی باید برخورد شود و در این زمینه مطالبه جدی داریم و از دستگاه قضا انتظار داریم که به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کند.

لائینی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی،گفت: به برکت خون سردار دلها جریان مقاومت امروز قدرتمندتر از گذشته در حال فعالیت است، همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است.

وی یادآور شد: موشک باران عین الاسعد انتقام نبوده بلکه انتقام اصلی ادامه داشته و مردم ایران اسلامی  منتظر انتقام راستین از عوامل شهادت این سردار هستند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول