اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیت‌الله لائینی: رفتارهای کشورهای غربی در برابر ایران تناقض دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کشورهای غربی از یک طرف به ما پیام دوستی می‌دهند و از یک طرف دیگر قطعنامه‌ای علیه ما در شورای حکام آژانس انرژی بین‌المللی می‌دهند که این تناقض‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

آیت‌الله لائینی: رفتارهای کشورهای غربی در برابر ایران تناقض دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، اظهار کرد: کشورهای غربی از یک طرف به ما پیام دوستی می‌دهند و از یک طرف دیگر قطعنامه‌ای علیه ما در شورای حکام آژانس انرژی بین‌المللی می‌دهند که این تناقض‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که نشان‌دهنده این  اصل است که آنها رشد، توسعه و پیشرفت ما را نمی‌خواهند.

وی گفت: کشورهای غربی نمی‌خواهند ما از نعمت انرژی پاک و هسته‌ای، دانش‌های فاخر پیشرفته فوق نوری استفاده کنیم و مساله سلاح هسته‌ای هم بهانه است و گرداننده خیانت ضدانقلاب و ضدجمهوری اسلامی صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در راس آن آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امروز به‌عنوان‌ روز تشکیل جهاد سازندگی است، افزود: در گذشته این نهاد خدمات گسترده خود را در روستاها و مناطق محروم و بعدها در دفاع مقدس به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر و امروز هم در کنار کشاورزی ماموریت‌های مهمی دارد که یکی از ماموریت‌ها تامین امنیت غذایی است.

این مسؤول بیان کرد: امروز برخی از کشورهای غربی اعلام کردند جنگ سوم جهانی، جنگ غذا است باید امنیت غذایی هر کشوری حفظ شود که در این زمینه جهاد کشاورزی مأموریت دارد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه آزادسازی کالاهای اساسی از لحاظ قیمت انجام‌شده است، افزود: این طرح در راستای امنیت غذایی ما بسیار مفید است؛ چرا که مواد غذایی به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد و جلوی قاچاق را نمی‌توان گرفت؛ الان در کشورهای همسایه قیمت موادغذایی از جمله آرد، ماکارونی، روغن و سایر خیلی گران شده است.

وی یادآور شد: با قیمت‌گذاری مناسب روی محصول گندم رغبت کشاورزان به تولید افزایش یافته و همین که جلوی قاچاق گرفته می‌شود که همه اینها در راستای تامین امنیت غذایی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ماموریت دیگر جهادکشاورزی، کشاورزی دانش‌بنیان است، تصریح کرد: این حوزه شاید در کشور از بقیه حوزه‌ها عقب‌تر باشد که باید در این زمینه اهتمام جدی‌تری صورت گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه موضوع مهم دیگر  این است که کشاورزی باید سازگار با محیط زیست باشد، اظهار کرد: باید به سمت تولید اقلام ارگانیک پیش رویم.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه گام‌های خوبی می‌توان در حوزه کشاورزی برداشت، خاطر نشان کرد: باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان با مصرف آب کمتر و سازگاری بهتر با محیط زیست  برداریم.

وی با بیان اینکه آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است، تصریح کرد: جنگ آینده، جنگ آب است و مسأله آب بسیار مهم است و مازندران پُرآب ما دچار کمبود آب است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود و نرخ‌گذاری بالاتر برای مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید قدردان نعمت‌های خداوند باشیم، افزود: مهم‌ترین نعمت ایمان است که سرمایه نجات و آشنایی با خداوند و اهل بیت پیامبر است که نباید به نعمت‌ها پشت دست زد.

محمدی لائینی اضافه کرد: از نعمت‌های دیگر می‌توان به نعمت سلامتی، جوانی، دارایی و خانه و زندگی، همسر باتقوا، فرزندان اهل است آنهایی که گرفتار همسر، فرزندان، همسایه، همکار، مدیر، کارفرما، زیرمجموعه نااهل هستند می‌دانند که اهل بودن چقدر خوب است.

وی ادامه داد: حضور در نماز جمعه این سنگر شهیدان، انقلاب اسلامی که قطعا مقدمه انقلاب جهانی است نعمت است که باید قدر بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سالروز شهادت سردار شهید چمران و روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: واقعا شهید چمران هم در معنویت، جهاد و فداکاری یک اسوه بودند و به دنیا و موقعیت‌های دنیایی پشت پا زدند اما وارد حوزه جهاد شدند هم در فلسطین اشغالی، لبنان و سوریه و هم در دفاع مقدس که واقعا دانشمند برجسته بودند.

محمدی لائینی ادامه داد: انتظار داریم بسیج اساتید هم ابن چهره را بشناسند و هم اساتید را در راستای گرفتن الگو از شهید چمران‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی بسیار مساله مهمی است که باید دارای دو ویژگی باشد، افزود: موضوع نخست اینکه تبلیغاتش فراگیر باشد نه اینکه با یک بخشی از جامعه ارتباط داشته باشیم و هم در فضای مجازی و واقعی اهتمام کنند؛ چرا که فقط در فضای مسجدی، دینی و فرهنگی تبلیغات داشته باشیم، کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ادامه داد: موضوع دوم خانوادگی کردن تبلیغات اسلامی است، تمام مردم و خانواده‌ها باید مبلغ باشند و باید تبلیغات هم فراگیر و خانوادگی باشد.

این مسؤول با اشاره به روز اصناف، اظهار کرد: اصناف، افراد بسیار بزرگوار هستند که با انصاف هم‌ خانواده است و نسبت به اصناف باید انصاف شود و اصناف هم باید انصاف را رعایت کنند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مالیات برای اصناف نسبت به درآمد واقعی محاسبه شود، خاطرنشان کرد: خدمات اصناف بسیار خوبی است و همواره اصناف بازوی انقلاب بودند و کمک‌های مومنانه بسیاری را از این قشر شاهد هستیم که نسبت به اصناف باید باانصاف برخورد شود‌

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بهترین توصیه در این روز سخن از تقوا است، اظهار کرد: امیدواریم اهمیت و ارزش تقوا را بهتر بیابیم و خودمان را با معیار تقوا ارتقا ببخشیم.

وی افزود: خداوند ما انسان‌ها را بی‌هدف نیافریده و کارها را رها نکرده پس خدایی که ما انسان‌ها را برای هدفی آفریده از این خداوند و درصورت عذابش باید بترسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به دو آسیب خیلی مهم  بی‌‌هدفی و رهاشدگی در حوزه روان‌شناختی، تربیتی و فرهنگی، تصریح کرد: اگر انسان فکر کند خلقت و آفرینشش در این دنیا هدفی ندارد این احساس بی‌هدفی بزرگ‌ترین ضربه را به انسان وارد می‌کند چون بنا نیست به هدفی برسد؛ چراکه غایت و هدف مشخص نیست.

محمدی لائینی اضافه کرد: خودبه خود انسان به هدفش نمی‌‌رسد چون احیای بی‌هدفی و بی‌مقصدی دارد؛ وجودش زائد و باطل می‌شود و آسیب دوم احساس رهاشدگی است؛ به این معنا که انسان احساس کند هر کاری دلش بخواهد انجام دهد.

وی یادآور شد: این موضوع در مجموعه هم صدق می‌کند اگر مدیریت مجموعه‌ای ضعیف باشد و کارکنانش احساس رهاشدگی کنند مسائل رهاشده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه از نگاه فرهنگی اگر بشر برای هدف آفریده شده احساس بی‌هدفی باشد خودبه خود به هدف نخواهد رسید، اظهار کرد: همچنین اگر انسان فکر کند جهان حساب و کتابی ندارد در این صورت هر فردی دست به هر جرم و جنایتی خواهد زد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه انسان باید پاسخگوی تمام اعمال و کارهایش باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت انسان حساب‌شده کار می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول