اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمبود دنیا در تفکر علامه مطهری است/ایمان نتیجه علم مفید است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: علم مفیدی که تفکر علامه مطهری را مجسم می‌کند و کمبود دنیا در این است.

کمبود دنیا در تفکر علامه مطهری است/ایمان نتیجه علم مفید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با مسؤولین و امامان روستا قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، اظهار داشت: پیداست برای ساختن جامعه ایده‌ال و مدینه فاضله نخست باید همه امور در زندگی بشر متناسب بر علم باشد.

وی با بیان اینکه امور زندگی باید دانش‌بنیان باشد، تصریح کرد: نظام خلقت بدون علم نمی‌تواند درست باشد و علم مسلم، علم مفیدی است که نتیجه آن ایمان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر علم همراه ایمان نباشد مانند دانشمند بی‌ایمان از انسان بی‌علم خطرناکتر است، یادآور شد: محصول ایمان عمل صالح است و شرط نخست آن باید به درب خانه علمای راستین رفت که در جهت انسان‌شناسی، دین‌شناسی، خداشناسی، مبدأشناسی، وظیفه‌شناسی و آفت‌شناسی محققین صاحب‌نظر باشند که در مکتب اسلام غنی باشد.

عبادی با بیان اینکه بنیاد جامعه اسلامی بر علم است، ادامه داد: علم مفیدی که تفکر علامه مطهری را مجسم می‌کند و کمبود دنیا در این است.

وی با بیان اینکه بدون علم نمی‌شود کار مفید کرد، افزود: همچنان که با علم می‌شود تولید ایمان کرد و با ایمان می‌شود تولید عمل صالح کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منبع عظیمی از آب گوارای مفید منبع می‌خواهد که این منبع مراجع هستند، اضافه کرد: انشعاب‌هایی که این آب را به تمام جامعه برساند تأسیساتی می‌خواهد که علما آن تأسیسات هستند.

عبادی با بیان اینکه با یک طرح کاربردی و میدانی جان مردم را شاداب کنید، گفت: پیغمبران برای این کار آمدند و جمهوری اسلامی در حالی که تمام کفر با تمام دین دست به گریبان هستند و راهش فراگیر شدن این فرمول است.

وی با بیان اینکه وقتی دشمن عصبانی است و خودش شعار می‌دهد برای آن‌ها سخت است، تصریح کرد: علما خود را پیغمبر کوچک تصور کنند که باید رسالت خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهاد نظامی لایه آشکار آن دلاور مردی بود که برای اسلام می‌جنگید، یادآور شد: لایه پنهان همسر، مادر، دختر و پسرش هستند که اگر از آن‌ها پشتیبانی روحی و عاطفی نداشته باشند نمی‌تواند بجنگد.

عبادی خطاب به امامان قرارگاه پشتیبانی خاطرنشان کرد: مخاطبان شما بهترین مخاطبان هستند و افراد ذبده از روستاها بیرون می‌آیند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول