اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تبعیت محض از ولایت از سر معرفت انقلاب را به جلو پیش می‌برد/ طراحی دشمن تخریب جایگاه ولایت در ذهن مردم جامعه است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آنچه انقلاب اسلامی را پیش برده و به جلو می‌برد حضور و تبعیت محض از ولایت از سر معرفت نه از سر جهل بوده که امری بسیار ضروری و لازم است.

تبعیت محض از ولایت از سر معرفت انقلاب را به جلو پیش می‌برد/ طراحی دشمن تخریب جایگاه ولایت در ذهن مردم جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در مراسم بزرگداشت ۱۵ خردادماه در بیرجند اظهارداشت: یکی از کلیدی‌ترین نکاتی را که روز گذشته مقام معظم رهبری در مورد وجود امام فرمودند این بود که ایشان میدان مبارزه را حتی برای بعد از رحلتشان نیز مشخص کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سنت قطعی خداوند آمده که می‌بایست مردم در جایی که باید حاضر باشند حاضر بوده که نتیجتاً بیش از تصورشان مورد رحمت الهی قرار گیرند، تصریح کرد: در چاله چوله‌های متعدد آخرالزمان خطر اینکه همه انسان‌ها گرفتار شوند وجود دارد اما آدرس و توجهی که خداوند به ما عنایت کرده این است که اگر شما پای رکاب ولی امر خود حاضر باشد ما فوق تصور به آن جامعه عنایت صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: از طرفی دیگر نیز آنها با ولی امرشان گفت: خون ۱۲۴ هزار پیامبر به خاطر عدم انجام وظیفه به موقع مردم عصرشان ریخته شده  و وجود مبارک ۱۳ امام معصوم خود را به خاطر ضعف حضور مردم که ناشی از ضعف شناخت وظیفه بوده از دست داده‌ایم.

رحیم‌آبادی با بیان اینکه امروز ملت ایران در طلایی‌ترین عصر تاریخ بشر قرار داشته اما هنوز ابتدای راه بوده و اوج قله آن وقتی بوده که به عصر ظهور برسیم، یادآور شد: از الزامات و مقدمات پیمودن این مسیر به سرعت این بوده، که بدانیم در این مراسماتی که تعطیل شده به واکاوی رسالت اصلی خود پرداخته و به این موضعات توجه کنیم و نباید در شناخت وظیفه خود کوتاهی کرده تا مدیون باشیم.

وی با اشاره به اینکه در روز 15 خردادماه بعد از فرمایش امام که رژیم قهار ایشان را دستگیر کردند چند صد هزار نفر وارد حمایت از رهبرشان شدند و چندین هزار نفر در چنین روزی به شهادت رسیدند، افزود: امروز بازخوانی این موضوع دارای اهمیت است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان به اندازه بردی که دارد مسؤولیت داشته و مورد بازخواست قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مؤمن برای رسیدن به اوج قله انسانیت نیاز به تبعیت محض از ولایت و رهبری دارد و اگر پیرو و تابع کامل رهبر خود نباشند نمی‌توانند به این مسیر ادامه دهد و موفق عمل کند.

رحیم‌آبادی ادامه داد: آنچه انقلاب اسلامی را پیش برده و به جلو می‌برد حضور و تبعیت محض از ولایت از سر معرفت نه از سر جهل بوده که امری بسیار ضروری و لازم است.

وی بیان داشت: خداوند هشدارهایی را در قرآن به مؤمنان می‌دهد که مراقب باشید که آرام آرام تبعیت خود را از دست ندهید چون وقتی آن را از دست دادید ایمان واقعی نخواهید داشت و ایمان شما ظاهری و صوری است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امروز مهم‌ترین امید دشمن، امیدبستن به اعتراضات مردمی بوده که البته مردم ایران پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

رحیم‌آبادی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که نگذارید که مسؤولان و فعالان ضد انقلابی و دشمن از هویت شما انقلاب‌زدایی کنند، تصریح کرد: دشمن قصد دارد اسم انقلاب باشد ولی اهدافش دنبال نشود که از اهداف متعالی آن آماده سازی جامعه برای ظهور امام زمان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سطح جهان در حال گسترش است، گفت: امام مجسمه قطعی از یک منتظر واقعی بودند و اعتبار امام به این نگاهشان بوده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی استراتزی قطعی انقلاب اسلامی ایران را مسئله ظهور امام زمان عنوان کرد و افزود: می‌بایست همین خط و مش را دنبال کرده که البته ریز و کاری‌هایی داشته که کار ما را بسیار سنگین و نورانی می‌کند.

رحیم‌آبادی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگذارید ضد انقلاب‌ها و دشمن از انقلاب شما هویت‌زدایی کنند،نگذارید یاد و نام امام در جامعه کمرنگ شود، نگذارید رگه‌های نفوذ و مرتجع در جامعه جاگیر شوند، از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره ببرید، نگذارید کسانی وانمود کنند که کشورمان به بن بست رسیده و جنگ روانی و دروغ دشمن را افشا کنید، گفت: باید به تمام این نکات که جنبه الزامی داشته توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: امروز هزاران هزار جلسات مختلف در اقصا نقاط جهان برگزار می‌شود که همه آنها را از ملت ایران آموخته‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بزرکترین ویژگی دشمن دین این بوده که به سرعت جریانات انقلابی و دینی را ریشه کنن کند که یکی از توطئه‌هایی که در این راستا در طول اسلام وجود داشته فاصله اندازی بین مردم و ولی است.، یادآور شد: دشمن با ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای را به راه می‌اندازند می‌خواهد تا مردم را بدبین کرده و فاصله بین این دو رکن مهم را ایجاد کرده و به گفته خودشان بعد از آن پیروز هستند.

رحیم‌آبادی ادامه داد: دشمن صدها و هزاران اتاق فکر علیه انقلاب اسلامی ایران که زمینه ظهور را فراهم می‌کند ایجاد کرده‌ و کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین محصول از این طراحی دشمن تخریب جایگاه ولایت در ذهن مردم جامعه است، افزود: تخریب شخصیت از برنامه‌های اصلی دشمن است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیام امام در اینجا به ما این بوده که هوشیار بوده و بصیرت داشته باشیم، بیان داشت: مسؤلان باید دیگران را نیز به این بصیرت و هوشایری برسانند و تمام امکانات کشور را باید برای این مسئله بزرگ فرهنگی و اجتماعی به کار بگیریم.

رحیم‌آبادی با اشاره مشکلات معیشتی که امروز برای مردم ایجاد مشکل کرده گفت: مسؤولان به صورت شبانه‌روز برای رفع این مشکلات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در بیش از چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد به خاطر ضعف بصیرتی که به وجود آمده ضربه خورده‌ایم بنابراین پیام انقلاب این بوده که مراقب هشدارهای ولی امر خود باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر تیزبینی مردم جامعه خاطرنشان کرد: مردم جامعه باید به این تیزبینی و بصیرت برسند که در میان هجمه‌های مختلف فرهنگی و روانی دشمن باز هم حرف ولی امر مسلمین را شنیده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول