اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعال بودن تمام موزه‌های خراسان‌جنوبی در نوروز 1401

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی گفت: تمام موزه‌های استان برای بازدید علاقمندان و گردشگران در نوروز 1401 فعال است.

فعال بودن تمام موزه‌های خراسان‌جنوبی در نوروز 1401

غلامحسین شعیبی، مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۱۶ موزه تحت پوشش میراث فرهنگی و خصوصی در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در بیرجند هفت موزه که سه مورد از آن‌ها شامل موزه مردم‌شناسی، مشاهیر و مفاخر ملی و موزه باستان‌شناسی تحت پوشش میراث فرهنگی استان و چهار موزه شامل موزه میراث پهلوانی، لباس و منسوجات سنتی، منابع طبیعی و موزه عروسک فعال هستند، تصریح کرد: همچنین در شهرستان قاین موزه‌های مردم‌شناسی، مشاهیر و موزه آب تحت پوشش میراث فرهنگی و موزه خصوصی عکس مرحوم صمدی فعال است.

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: در نهبندان، سرایان و فردوس هر کدام یک موزه مردم‌شناسی که تحت پوشش میراث فرهنگی بوده فعال هستند.

شعیبی از فعال بودن موزه مردم‌شناسی تحت پوشش میراث فرهنگی در طبس خبر داد و افزود: همچنین در این شهرستان موزه خصوصی میراث زمین طبس فعال است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۱ تمام موزه‌های استان فعال و پذیرای گردشگران و مردم استان است، یادآور شد: چیدمان سفره هفت‌سین و اجرای برنامه نوروزگاه در باغ اکبریه بیرجند اجرا می‌شود.

مسؤول موزه‌های خراسان‌جنوبی از کاهش استقبال بازدید از موزه‌های استان در سال جاری به موجب محدودیت‌های کرونایی اشاره داشت و گفت: به همین سبب برنامه‌های جانبی خاصی در طول سال در موزه‌های استان نداشته‌ایم علی‌رغم اینکه در سال‌های پیش از کرونا برنامه‌های جانبی متعدد برای بازدیدکنندگان به ویژه دانشجویان و گروه‌های دانش‌آموزی مدارس برگزار می‌شده است.

شعیبی با بیان اینکه در سال جاری دو موزه خصوصی شامل موزه مرحوم صمدی در قاین و موزه لباس و منسوجات سنتی در بیرجند به جمع موزه‌های استان اضافه شد، تصریح کرد: میزانی اعتبار به موزه‌های استان اختصاص یافته که در بخش‌های مرمتی و حفاظتی موزه‌های استان برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول