اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رونمایی و نقد ۱۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

امروز آئین رونمایی از 16 عنوان کتاب حوزه شفاعی و ادبی استان با حضور مسؤولان استان برگزار شد.

رونمایی و نقد ۱۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آئین رونمایی، نقد و تجلیل از پدیدآورندگان ۱۶ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و ادبی استان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهارداشت: در مورد ثبت خاطرات شهدای استان کار‌های بزرگی انجام شده که نگارش همین کتاب‌ها خود گواهی بر این موضوع است.

وی افزود: تاکنون ۵۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در مرحله تدوین بوده که۳۰ مورد به مرحله چاپ رسیده و همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی هم به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از آنجایی که چاپ کتاب‌ها هزینه براست نیازمند حمایت خیرین، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اداری است.

فلاحی یادآور شد: جوانان باید به این حوزه‌ها ورود پیدا کرده تا خاطرات رزمندگان و شهدا را مکتوب کنند چرا که اینان گنجینه‌های دفاع مقدس هستند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه اعتبارات برای ساخت موزه دفاع مقدس تصویب شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع به ساخت این موزه در استان خواهیم کرد.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: این سومین نشست در حوزه رونمایی و نقد کتاب بوده که اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ و نشر آثار همکاری و برگزار کرده است.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان سرباز فرهنگی نامگذاری کتابخانه‌ها، مسابقات ونمایشگاه‌ها به نام این شهدا بوده که در سال ۱۴۰۰ این موضوع رونق بیشتری گرفته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کمبودی که در بحث فرهنگی داریم سالن همایش فرهنگی بوده که برای برگزاری مراسم دغدغه نداشته باشیم.

حاجی گفت: سوگند مقدس، گلشن جاوید، این خط جاده‌ها، ِچکاوک‌ها نمی‌میرند، سوگند بقراط از جمله ۱۶ کتابی هستند که در این مراسم رونمایی شدند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول