اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روایت ضرغامی از پخش گزارش اسب ترکمن در صداوسیما

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در زمان مسؤولیت در صداوسیما گزارشی از اسب ترکمن کار شد و با توجه به اینکه کار بسیار خوب و با ارزش بود قبل از برنامه سیاسی همان شب کار کردم و این موضوع سبب پرونده‌سازی برای من شد.

روایت ضرغامی از پخش گزارش اسب ترکمن در صداوسیما

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس یک شهرستان متفاوت بوده و برج آجری واقع در این شهرستان با یک‌هزار سال قدمت‌ تنها به استان گلستان و ایران اسلامی تعلق نداشته و متعلق به فرهنگ و تمدن بشری جهان است.

وی گفت: این برج بسیار منحصر به فرد بوده و در طول سالیان دراز با توجه به اتفاقات و وقوع بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی هیچ آسیبی ندیده و این نشان دهنده ارزش بالای تمدن منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت ۲ هزار اثر ناملموس خاطرنشان کرد: آثار ناملموس ارزشمندتر از آثار ملموس بوده زیرا آیین، فرهنگ، رفتار و هویت مردم منطقه را می‌رساند.

ضرغامی ادامه داد: وقتی از منطقه گنبدکاووس صحبت می‌کنیم در اصل از آیین مردم منطقه و ارزش‌های قومی آن سخن می‌گوییم که تک‌تک آنها شاخص بوده و ارزشمند است.

وی افزود: پرورش اسب، مسابقات سوارکاری، بافت فرش و صنایع دستی از پیشینه با ارزش این منطقه بوده و تمدن این منطقه را نشان می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در زمان مسؤولیت در صداوسیما گزارشی از اسب ترکمن کار شده است، بیان کرد: در آن زمان با توجه به اینکه گزارش اسب ترکمن یک کار بسیار خوب و با ارزش بود قبل از برنامه سیاسی همان شب کار کردم و این موضوع سبب پرونده‌سازی توسط مسوول سیاسی وقت صداوسیما برای بنده شد و این گزارش را توهینی برای خود دانست در حالی که اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری فرهنگ با ارزش منطقه را بیان می‌کند.

ضرغامی عنوان کرد: در طول سال‌ها مدیریت خود آسیب‌شناسی‌های زیادی برای مدیران انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که اگر مدیری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه خود را بشناسد و در این حوزه هم‌افزایی ایجاد کند‌ بخش زیادی از مشکلات خود را حل خواهد کرد.

وی گفت: هر یک از مدیران وظایفی دارند و باید با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود و استفاده از داشته‌های موجود حرکت کرده و مشکلات را حل کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: دستگاه قضایی به روح قانون عمل کند و عمل به روح قانون سبب ترزیق شجاعت در مدیران خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول