اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی قطب معدنی طلای کشور می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: چرخه کامل فرآوری طلا از معدن تا تولید شمش در استان‌ فراهم شده است.

خراسان‌جنوبی قطب معدنی طلای کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حجت ایمان‌طلب» معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهرک‌های تخصصی طلاسازی و فرآوری مس در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: چرخه کامل فرآوری طلا از معدن تا شمش و مس از معدن تا مس کاتد در استان فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان دستگاه‌های فرآوری در سه معدن نصب شده که واحد شادان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ایمان‌طلب گفت: واحد فرآوری معدن طلای خونیک نیز تا ۱۸ ماه آینده وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه معادن طلا طی سال‌های اخیر در خراسان‌جنوبی شناسایی شده و اکتشافات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با تلاش مضاف در این حوزه می‌توان به یکی از قطب‌های معدنی طلای کشور تبدیل شد.

استخراج سالانه ۵۱۱ هزار و ۹۴۰ تن سنگ معدن با سرمایه‌گذاری اولیه ۹۲۷ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تعداد ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن، ذخیره احتمالی ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۱۷ تن در مساحت ۴۹۰ کیلومترمربع و با هزینه عملیات ۱۹۳ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال صادر شده است.

ایمان‌طلب با اشاره به کسب رتبه نخست دو سال پیاپی خراسان‌جنوبی در صدور پرانه اکتشاف کشور اظهار داشت: همچنین تعداد ۱۱۶ پروانه اکتشاف در مساحت هزار و ۳۲ کیلومترمربع با هزینه عملیات یک میلیون ۷۳ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال صادر شده است.

وی از صدور تعداد ۲۶ پروانه معدنی با ذخیره قطعی ۱۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۹۲۷ تن در مساحت ۳۳۳ هزار و ۴۹۹ کیلومترمربع از ابتدای سال خبر داد.

صدور ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی از استخراج سالانه ۵۱۱ هزار و ۹۴۰ تن با سرمایه‌گذاری اولیه ۹۲۷ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای ۱۶۹ نفر نیز در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

ایمان‌طلب ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد ۷۱۶ فقره پروانه معدنی با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: تعداد ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن، ذخیره احتمالی ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۱۷ تن در مساحت ۴۹۰ کیلومترمربع و با هزینه عملیات ۱۹۳ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال صادر شده است.

اشتغال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر  از ابتدای سال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: تعداد ۳۲۱ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۱۸۳ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال صادر و اشتغال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر نیز ابتدای سال فراهم شده است.

ایمان‌‌طلب افزود: از لحاظ تعداد جواز تأسیس ۲۰.۷ درصد، سرمایه‌گذاری ۵۴۱ درصد و اشتغال ۸۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه صنعت نیز از ابتدای امسال ۴۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی ایجادی در خراسان‌جنوبی صادر و با ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای هزار نفر نیز اشتغال‌ ایجاد شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول