اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش مراکز نمونه‌گیری کرونا در بیرجند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به دلیل افزایش مراجعات برای تست کرونا تعداد مراکز نمونه‌گیری در بیرجند به پنج مرکز افزایش یافت.

افزایش مراکز نمونه‌گیری کرونا در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: قبلا تنها مرکز سلامت نجفی گل در چهار راه معلم و مرکز مهرشهر در زمینه نمونه‌گیری کرونا فعال بودند.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان در هفته جاری، مرکز درمانی امام سجاد (ع) در خیابان سجادشهر، بیمارستان بوعلی در خیابان ارتش و درمانگاه شهدا در میدان ابوذر هم به تعداد مراکز نمونه‌گیری بیرجند اضافه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با افزایش این تعداد مراکز انجام تست کرونا در بیرجند شدت می‌گیرد و از شلوغی برخی مراکز نمونه‌گیری کاسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: در هفته جاری شاهد افزایش چند برابری مبتلایان کرونا در استان هستیم و روز گذشته ۲ هزار و ۲۶۳ تست کرونا در استان انجام شده که واقعا کادر درمان ما را درگیر کرده و انجام این تعداد از توان آنان خارج است.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان‌ها در حال سپری کردن شیب تند کرونا هستند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین اولویت در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرستان بیرجند هم از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد و اکنون در خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند و فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) قرار دارند.

شهرستان‌های سرایان، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاینات، طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول