اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۵ هزار نمونه معدنی در چهار شهرستان خراسان جنوبی تهیه شد

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: از زمان اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی خراسان جنوبی در مهر امسال تاکنون ۱۵ هزار نمونه از مناطق تحت پیمایش در شهرستان‌های خوسف، بیرجند، سربیشه و درمیان گرفته شده است.

۱۵ هزار نمونه معدنی در چهار شهرستان خراسان جنوبی تهیه شد

«علیرضا شهیدی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی به تشریح اقدامات انجام شده در اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان پرداخت و افزود: سازمان زمین‌شناسی سال ۹۶ بیش از ۶۰ درصد وسعت خراسان جنوبی را از طریق ژئوفیزیک هوایی، پی‌جویی کرد که این اقدام منجر به شناسایی پهنه‌های معدنی فراوانی شد.

وی گفت: با توجه به ذخایر معدنی غنی که در این استان داریم، طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی امسال نخستین بار در خراسان جنوبی عملیاتی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمان شروع اجرای این طرح در مهر امسال اظهار داشت: در این مدت کوتاه با اعزام ۸ هزار و ۵۰۰ کارشناس روز به استان، ۱۵ هزار نمونه از مناطق تحت پیمایش در شهرستان‌های خوسف، بیرجند، سربیشه و درمیان گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون مواد معدنی از جمله مس، مس طلا، نیکل و سنگ‌های قیمتی در این مناطق شناسایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد، دامنه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی باید به اندازه تمام گستره استان توسعه یابد.

جواد قناعت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی را اقدامی ارزشمند خواند و ادامه داد: این طرح که منجر به شناسایی پهنه‌های جدید و ذخایر متعدد می‌شود، برای آینده استان بسیار مفید است.

وی با تاکید بر جایگاه معدن به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی گفت: معادن فعال نقش بسزایی در اشتغالزایی، درآمدزایی، ماندگاری جمعیت، ایجاد امنیت و در نهایت توسعه پایدار منطقه دارند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هر معدن می‌تواند منجر به ایجاد صنایع فرآوری شود و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی پراکنده در سطح استان پیشنهاد داد که سازمان زمین‌شناسی با اتمام دوره تعریف شده برای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در استان، برای ادامه کار در دیگر مناطق خراسان جنوبی نیز برنامه‌ریزی کند.

قناعت افزوید: خروج این مجموعه از استان و بازگشت دوباره آنها، مشمول زمان می‌شود و فرصت‌سوزی به همراه دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول