اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فیلم| آژیر قرمز در بیمارستان‌های گلستان/ استفاده از هتل ورزش برای تزریق سرپایی «رمدسویر»

وضعیت شیوع بیماری در استان گلستان به اندازه‌ای است که تمام بخش‌های مربوط به بیماران کرونا پر شده و بیمارستان‌های در حال خالی کردن سایر بخش‌های برای بستری بیماران هستند و بسیاری از بیماران در بیمارستان‌های استان در راهروها بستری شده تا تخت‌های بیمارستانی خالی شوند.

فیلم| آژیر قرمز در بیمارستان‌های گلستان/ استفاده از هتل ورزش برای تزریق سرپایی «رمدسویر»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وضعیت شیوع بیماری در استان گلستان به اندازه‌ای است که تمام بخش‌های مربوط به بیماران کرونا پر شده و بیمارستان‌های در حال خالی کردن سایر بخش‌های برای بستری بیماران هستند و بسیاری از بیماران در بیمارستان‌های استان در راهروها بستری شده تا تخت‌های بیمارستانی خالی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا رسما اعلام کرد دیگر توان پذیرش بیماران کرونایی را نداریم و همکارانم خسته هستند و یک به یک در حال ابتلای دوباره به کرونا هستند.

* بسیاری از بیماران در بیمارستان‌های گلستان در راهروها بستری شده تا تخت‌های بیمارستانی خالی شوند

در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که اگر بخواهیم آمارهای غیررسمی را به این آمار اضافه کنیم بدون شک تعداد فوتی‌های و حتی بستری‌ها بیش از این خواهد شد.

در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶ بیمار در بیمارستان بستری هستند که ۱۸۱ نفر در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری هستند که ۶۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

۱۴ هزار نفر کادر درمان در استان مشغول خدمت‌رسانی بوده که ۷ هزار نفر آنها در بیمارستان‌ها مشغول و ۳ هزار نفر هم در عملیات واکسیناسیون مشغول به فعالیت هستند و در جلسه روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا گلستان اعلام شد ۱۵۰ پرستار در حال حاضر با وجود تزریق هر دو دوز واکسن کرونا دوباره به این ویروس مبتلا شدند.

*  چند پرستار بیمارستان صیاد گرگان با وجود ابتلا به بیماری و اتصال «آنژیوکت» به دستان آنها در حال خدمت‌رسانی بودند

در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان براساس مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس، چندین پرستار با وجود ابتلا به این بیماری و اتصال «آنژیوکت» به دستان آنها در حال خدمت‌رسانی بوده و در فواصل مختلف داروهای لازم را دریافت می‌کردند.

براساس این گزارش، جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است که تاکنون ۲۲۷ هزار نفر در استان واکسن دریافت کردند و روز گذشته ۱۴ هزار واکسن در استان تزریق شده است.

«سیدموسی حسینی» جانشین سپاه نینوا گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را در شرایط فعلی همانند فرمانده جنگی دانست که در میدان نبرد پشت خاکریز بدون امکانات و تجهیزات در حال مشاهده از بین رفتن نیروهای خود و مردمش است.

* درخواست کمک دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پزشکان و پرستاران داوطلب برای کمک به این دانشگاه/ مردم در تهیه سرم قندی نمکی ساده در داروخانه‌های استان با مشقت و سختی فراوانی روبرو شده‌اند

شرایط به صورتی است که مردم در تهیه سرم قندی نمکی ساده در داروخانه‌های استان با مشقت و سختی فراوانی روبرو شده‌اند و تقریبا خانواده‌ای را نمی‌یابی که یک یا چند نفر از اعضای خانواده به کرونا مبتلا نشده باشد.

لازم به ذکر است، به دلیل شرایط حاکم در استان، دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پزشکان و پرستاران داوطلب برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی گلستان درخواست کمک کرده است و هر فردی که داوطلب است می‌تواند با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان شهرستان و یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمادگی خود را اعلام کند.

 

 

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول